Audi TT RS po face liftingu

Audi szykuje się na marcowy salon w Genewie. Jedną z gwiazd stoiska niemieckiej marki będzie odświeżone Audi TT RS.

Fani producenta z Ingolstadt pamiętają zapewne, że model TT doczekał się kuracji odmładzającej w lipcu ubiegłego roku. Teraz objęła ona również topowe wcielenie modelu napędzane benzynowym 2.5 TFSI. Co dokładnie się zmieniło?

Chociaż poprawki wydają się kosmetyczne, producent twierdzi, że Audi TT RS otrzymało kompletnie nowy przód. W oczy najbardziej rzucają się większe wloty powietrza w zderzaku i przedni spliter, który - podobnie jak np. obudowy lusterek - może być polakierowany w kolorze nadwozia, na kolor fortepianowej czerni lub aluminium.

Reklama

Oprócz tego auto zyskało też nowe nakładki progowe i gruntownie przeprojektowane tylne skrzydło. Standardowo samochód oferowany jest z reflektorami LED. Bardziej wymagający mogą zdecydować się na opcjonalne światła Matrix OLED 3D. Klienci mają do wyboru osiem kolorów nadwozia. Auto standardowo porusza się na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich (opcjonalnie 20-calowe). Lista opcji obejmuje m.in. lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe (standardowo są czarne).

W kabinie pojawił się nowy pakiet stylistyczny RS. Oznacza on m.in. ozdobne wstawki - w kolorze niebieskim lub czerwonym - wokół dysz nawiewu oraz haftowane dywaniki z logo RS. Można go również rozszerzyć o dodatkowe panele ozdobne (czerwone lub niebieskie) obejmujące elementy foteli (plecy) czy konsoli środkowej.

Źródłem napędu jest benzynowy, pięciocylindrowy, silnik 2.5 TFSI, który rozwija, tak jak dotychczas, moc równych 400 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm. Wartość generowana jest w szerokim zakresie prędkości obrotowych od 1950 obr./min do 5850 obr./min.

Silnik o charakterystycznym brzmieniu pięciocylindrówki (kolejność zapłonu 1-2-4-5-3) łączony jest standardowo z automatyczną, siedmiostopniową przekładnią S-tronic i napędem na obie osie quattro. Zmodernizowane Audi TT RS przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Producent oferuje też możliwość zdjęcia elektronicznego kagańca - po takiej operacji, ważące 1450 kg Audi TT RS, rozpędza się do 280 km/h.

Zamówienia na odświeżone Audi TT RS można będzie składać u dealerów niemieckiej marki począwszy do jutra (7 lutego). Coupe wyceniono na 67 700 euro. Za wersję roadster zapłacić trzeba co najmniej 70 500 euro.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy