Audi SQ7 zmodernizowane

Z początkiem wakacji Audi zaprezentowało odświeżony model Q7. Teraz przyszła pora na jego usportowioną odmianę – SQ7.

Od modelu bazowego samochód różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Inne są też zderzaki, a niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra.

Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe, 5-ramienne, aluminiowe obręcze kół. Kryją one tarcze hamulcowe o średnicy 400 milimetrów z przodu i 370 milimetrów z tyłu. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w ceramiczne tarcze.

Reklama

Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub - opcjonalnie - z włókien węglowych.

Seryjne wyposażenie modelu - oprócz sportowych foteli - obejmuje m.in. podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Standard to m.in. sterowany dotykowo system nawigacji MMI navigation wyposażony w LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem oraz bogaty pakiet Audi connect obejmujący dostarczanie informacji o ruchu online, nawigację Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną z systemem operacyjnym MMI, działającą w chmurze, obsługę głosową Alexa firmy Amazon. Wszystkie widoki na wyświetlaczu cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit są specyficzne dla modeli typu S. Dodatkowo dostępny jest widok "performance" z umieszczonym pośrodku obrotomierzem.

Szeroką ofertę uzupełnia wiele opcji, wśród których są np.: czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, elektryczne domykanie drzwi, system nagłośnienia Bang&Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym.

Pod maską w dalszym ciągu pracuje wysokoprężne V8 z dwoma turbosprężarkami oraz elektrycznym kompresorem. Jednostka generuje moc 435 KM i zapewnia gigantyczny moment obrotowy rzędu 900 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,8 s.

Moc przekazywana jest na koła obu osi przez ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów tiptronic. Standard obejmuje m.in. sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy. Auto ma też układ czterech kół skrętnych sprawia: przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy dużych prędkościach, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.

Wśród opcji znajdziemy ponadto zaawansowany pakiet zawieszenia z elektromechaniczną stabilizację przechyłu czy sportowy mechanizm różnicowy.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy