Audi RS5 Sportback. Pierwsze w historii!

Na New York International Auto Show debiutuje Audi RS 5 Sportback. Nigdy wcześniej pięciodrzwiowa wersja RS 5 nie była oferowana!

Cechy charakterystyczne nowego modelu to duży rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła maska silnika. Uwagę przykuwa również charakterystyczna falista forma linii bocznej pojazdu. Samochód może się też pochwalić poszerzonymi o 15 milimetrów nadkolami.

Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium, spojler z napisem quattro. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji.

Reklama

Pod maską wersji przygotowanej z myślą o amerykańskich klientach znalazł się silnik 2,9 l TFSI V6 biturbo. Jednostka generuje moc 450 KM i 600 Nm. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1900 do 5000 obr./min. Każda z dwóch turbosprężarek jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90 stopni rzędami cylindrów. Na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu.

Audi RS 5 Sportback przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,9 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 174 mph (280 km/h). Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

W układzie napędowym pracuje ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Międzyosiowy mechanizm różnicowy asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś - do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Na liście opcji znalazł się aktywny, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Prześwit jest o 7 mm niższy niż w Audi S5 Sportback. Na każde z kół przypada aż po pięć wahaczy. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS, układem kierowniczym.

Sportowy charakter utrzymanego w czerni wnętrza podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej sportowej kierownicy. Dodatkowy ekran RS, wyświetlający się w Audi virtual cockpit, informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu.

Do dyspozycji pasażerów jest też 480-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1300 l.

Już wiosna. Kup nowe opony.  TUTAJ  są tanie!

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy