Audi RS5 Sportback. Pierwsze w historii!
Na New York International Auto Show debiutuje Audi RS 5 Sportback. Nigdy wcześniej pięciodrzwiowa wersja RS 5 nie była oferowana!
Cechy charakterystyczne nowego modelu to duży rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, wypukła maska silnika. Uwagę przykuwa również charakterystyczna falista forma linii bocznej pojazdu. Samochód może się też pochwalić poszerzonymi o 15 milimetrów nadkolami.
Przód Audi RS 5 Sportback to szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, masywne wloty powietrza z kratownicą o charakterystycznej dla modeli RS strukturze plastra miodu oraz przedni, wykonany z matowego aluminium, spojler z napisem quattro. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora charakterystycznego dla modeli RS, układu wydechowego RS z owalnymi końcówkami rur wydechowych oraz spojlera zamontowanego na klapie bagażnika. Standardowo model RS 5 Sportback jeździ na kołach 19-calowych, a felgi 20-calowe są dostępne w opcji.
Pod maską wersji przygotowanej z myślą o amerykańskich klientach znalazł się silnik 2,9 l TFSI V6 biturbo. Jednostka generuje moc 450 KM i 600 Nm. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1900 do 5000 obr./min. Każda z dwóch turbosprężarek jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Podobnie jak we wszystkich nowych silnikach Audi V6 i V8, sprężarki są zamontowane pomiędzy rozwidlonymi pod kątem 90 stopni rzędami cylindrów. Na skutek tego strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz rozwidlenia cylindrów, a strona ssąca po zewnętrznej ich stronie. Taka koncepcja pozwala na kompaktową konstrukcję i wytyczenie krótkich dróg dolotowych z minimalnymi stratami wskutek przepływu.
Audi RS5 Sportback
Audi RS 5 Sportback przyspiesza od 0 do 60 mph (96 km/h) w 3,9 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 174 mph (280 km/h). Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.
W układzie napędowym pracuje ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Międzyosiowy mechanizm różnicowy asymetrycznie, w stosunku 40:60, rozdziela siły napędowe między osiami. Gdy dochodzi do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś - do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną. Na liście opcji znalazł się aktywny, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
Prześwit jest o 7 mm niższy niż w Audi S5 Sportback. Na każde z kół przypada aż po pięć wahaczy. Alternatywnie, Audi Sport oferuje zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami i dynamicznym, zestrojonym specjalnie na potrzeby aut typu RS, układem kierowniczym.
Sportowy charakter utrzymanego w czerni wnętrza podkreślają detale, m.in. sportowe fotele RS ze skóry Feinnappa z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, czy spłaszczone u dołu koło skórzanej sportowej kierownicy. Dodatkowy ekran RS, wyświetlający się w Audi virtual cockpit, informuje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu.
Do dyspozycji pasażerów jest też 480-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1300 l.
Już wiosna. Kup nowe opony. TUTAJ są tanie!