Audi R8 Spyder V10 zaprezentowane
Na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutowała otwarta wersja drugiej generacji R8.
Nowe Audi R8 Spyder otrzymało, tak jak i poprzednik, materiałowy dach, kończący się dwoma "płetwami", nadającymi nadwoziu harmonii. Wystarczy 20 sekund, aby schował się on do odpowiedniego schowka, ukrytego pod pokrywą silnika. Operację taką można wykonać podczas jazdy samochodem z prędkością do 50 km/h. Podobnie jak w poprzedniku, tylna, pionowa szyba nie jest elementem dachu i można ją niezależnie od niego podnosić i puszczać.
Inżynierowie Audi, podczas przeobrażania R8 z coupe w cabrio, szczególną uwagę przyłożyli do sztywności nadwozia i jego masy. Wzmocniono przede wszystkim progi, a także słupki A i ramę przedniej szyby. Niemal 80 % karoserii wykonano z aluminium, a wśród pozostałych materiałów znalazło się między innymi włókno węglowe. W efekcie R8 Spyder waży jedynie 1612 kg, a do tego jest sztywniejsze o 50 % od poprzednika.
Sercem nowego modelu, jest naturalnie jednostka V10 5,2 l, rozwijająca 540 KM, która pozwala na sprint do 100 km/h w 3,6 s (o 0,1 s wolniej, niż w przypadku coupe) i rozpędzenie się do 318 km/h (coupe 320 km/h). Póki co producent milczy na temat 610-konnej odmiany Plus, ale z pewnością zostanie ona wprowadzona do oferty.
Moc trafia oczywiście na wszystkie koła, za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Napęd quattro domyślnie faworyzuje tylną oś, ale w ekstremalnych sytuacjach może przekazać cały moment obrotowy na tylne lub przednie koła.
Nowością w R8 Spyder są dodatkowe tryby jazdy - do czterech już stosowanych (Comfort, Normal, Dynamic oraz Individual), dołączyły Dry, Wet, Snow (Sucho, Mokro, Śnieg), poprawiające precyzję prowadzenia i zachowanie samochodu na drodze.