Audi A8 L Extended, czyli niezwykła limuzyna

Uznani producenci limuzyn tym różnią się od marek aspirujących do segmentu premium, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Inżynierowie są w stanie spełnić niemal każdą zachciankę klienta. Listę życzeń ogranicza jedynie zasobność portfela nabywcy...

Na dowód tego prezentujemy najnowszą sześciodrzwiową limuzynę stworzoną przez Audi na bazie modelu A8. Samochód o długości aż 6,36 m powstał tylko w jednym egzemplarzu, by spełnić życzenie szczególnie wymagającego klienta.

Auto legitymuje się monstrualnym rozstawem osi wynoszącym - bagatela - 4,22 m! By lepiej zobrazować wam wielkość pojazdu spieszymy dodać, że całkowita długość Poloneza wynosiła 4,27 m!

Zbudowanie pojazdu, który spełniałby wymogi jakościowe stawiane seryjnym A8 zajęło inżynierom niemal rok. Najwięcej problemów przysporzyło przekonstruowanie karoserii w taki sposób, by zapewnić sztywność konstrukcji. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano  dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne. Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L!

Reklama

Sporo pracy czekało też stylistów, którzy musieli tak wkomponować w nadwozie dodatkową parę drzwi, by zachować proporcje charakteryzujące "krótką" wersję. Chcąc zapewnić harmonijny przebieg linii dachu, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A. W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szklaną szybę długości 2,40 m, potęgującą poczucie przestrzeni. Rolety przeciwsłoneczne - po jednej na każdy rząd siedzeń - zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne posiadają małe, dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.

We wnętrzu Audi A8 L extended - bo tak przedstawiana jest najdłuższa z "ósemek" - znajdziemy sześć niezależnych foteli. Obito je wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń, znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.

Za napęd unikatowego Audi A8 odpowiedzialny jest silnik 3,0 l TFSI o mocy 310 KM, generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 250 km/h. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje moment obrotowy na obie osie. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8. Warto dodać, że samochód waży jedynie 2418 kilogramów!

Cena? Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy