Audi A6 Avant - nowe kombi
Audi nie traci czasu. W miesiąc od genewskiej premiery nowej generacji modelu A6 producent z Ingolstadt zaprezentował właśnie jego praktyczniejszą odmianę - Audi A6 Avant.
Samochód mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Zgodnie z tradycją model Avant otrzymał mocno pochylone słupki D. Mimo tego konstruktorom udało się wygospodarować przestrzeń bagażową o objętości 565 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (40:20:40) kufer powiększa się do 1680 l. Dużą zaletą jest szeroki aż na 1050 mm otwór załadunkowy. Standardowym wyposażeniem wszystkich A6 Avant nowej generacji będzie elektrycznie otwierana tylna klapa. Bagażnik standardowo wyposażony jest w szyny pozwalające wybrać cztery różne punkty mocowania bagaży, siatkę i haczyki.
Audi A6 Avant oferowane będzie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. W wyższych wersjach wyposażeniowych nabywcy liczyć mogą na "inteligentne" reflektory HD Matrix LED.
Systemy wspomagania kierowcy podzielone zostały na pakiety "city" oraz "tour". Wśród opcji wspomagających bezpieczeństwo znalazł się m.in. system monitorujący aktywność kierowcy. Gdy wykryje on, że kierowca przestał skupiać się na prowadzeniu pojazdu wyemituje stosowne ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe. Jeśli te nie przyniosą rezultatu elektronika przejmie kontrolę nad autem, włączy światła awaryjne i samodzielnie zatrzyma samochód. Komputer, automatycznie, nawiąże również połączenie alarmowe.
Ponadto adaptacyjny tempomat rozszerzono o funkcję pomagającą utrzymać pojazd na pasie ruchu. Za rozbudowane funkcje autonomiczne odpowiada moduł wspomagania kierownicy zFAS. W zależności od poziomu wyposażenia potrafi on przetwarzać informacje płynące z aż 5 radarów, 5 kamer, skanera laserowego i 12 czujników parkowania.
Tak samo, jak w przypadku sedana, wszystkie wersje silnikowe korzystają z technologii mild-hybrid. Oznacza to, że wyposażono je w pełniący funkcję rozrusznika, napędzany paskiem, alternator i litowo-jonowy akumulator. Dzięki temu, w realnym ruchu, dzięki funkcji żeglowania pozwalającej całkowicie wyłączyć jednostkę napędową (działa w zakresie od 55 do 160 km/h) zaoszczędzić można do 0,7 l paliwa na 100 km.
Standard obejmuje m.in. 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów S-Tronic. Odmiany z opcjonalnym napędem quattro oferowane będą z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią tiptronic. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy np. aktywny tylny dyferencjał. Nabywcy będą mieli do wyboru cztery rodzaje zawieszenie - począwszy od konwencjonalnego (ze stalowymi sprężynami), na adaptacyjnym, pneumatycznym (z regulowaną siłą tłumienia) kończąc.