Alfa wraca do QV
Alfa Romeo wprowadza do swojego najmniejszego modelu - mito - nowe silniki benzynowe.
Wykonane w technologii multiair (opracowana i opatentowana przez grupę Fiata) jednostki w porównaniu do tradycyjnych silników dysponują większą mocą (do 10 procent) i momentem obrotowym (do 15 procent) przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa (do 10 procent), a co za tym idzie, spadku emisji szkodliwych substancji (CO2 do 10 proc, NOx do 60 procent).
Silniki multiair wyposażone są w mechanizm elektrohydraulicznego sterowania zmiennymi fazami rozwarcia zaworów.
Do mito trafią trzy wersje silników multiair: wolnossąca o mocy 105 KM oraz dwie doładowane o mocach 135 i 170 KM. Będą one współpracować z manualnymi 5- lub 6-biegowymi skrzyniami biegów.
Silniki 105 i 135-konne trafią do całej gamy mito, natomiast jednostka 170-konna, która stanowi pomost między obecnie oferowanym silnikiem 155-konnym a mito GTA o mocy 240 KM, będzie stosowana w mito QV (Quadrifoglio Verde, czyli czterolistna koniczynka). To tradycyjne oznaczenie stosowane przez Alfę Romeo w modelach o najlepszych osiągach i wyposażeniu (z kolei GTA oznacza wersje "lżejsze", kosztem komfortu nastawione ewidentnie na sport).
Po wprowadzeniu nowych silników klient kupujący mito będzie miał do wyboru jednego diesla (1.6 JTDM 120 KM) i aż sześć silników benzynowych o mocach 78, 105, 135, 155, 170 i 240 KM.