Alfa Romeo Gloria. Będzie tylko jedna
Na salonie Genewskim swoje projekty prezentują nie tylko światowe koncerny i znane biura stylistyczne. Swoje stoisko ma tam nawet turyńska uczelnia o nazwie Istituto Europeo di Design.

Historia szkoły sięga 1966 roku. Uczelnia oferuje młodym stylistom trzyletnie lub czteroletnie studia ukończone stosownym dyplomem. Jej wykładowcy współpracują z wieloma renomowanymi biurami stylistycznymi, a absolwenci zasilają działy stylistyczne wielu marek.
Studenci uczelni, wspólnie z inżynierami Alfy Romeo, opracowali zaprezentowany w Genewie prototyp o nazwie Alfa Romeo/IED Gloria.
Samochód to hołd dla historycznych modeli marki. Nadwozie mierzy 4,2 m długości, 1,92 m szerokości i zaledwie 1,32 m wysokości. Rozstaw osi tego sportowego sedana to aż 2,9 m.

Kształty karoserii to wynik pracy magisterskiej 20 studentów, prowadzonych pod okiem znanego projektanta Luca Borgongo. Przed wybraniem ostatecznego wyglądu auta, studenci wykonali aż 10 glinianych modeli pojazdu w skali 1:4. Studenci podzieleni zostali na kilkuosobowe grupy, z których każda zajmowała się modelowaniem konkretnych elementów nadwozia i wnętrza. Gloria stanowi więc pokaz możliwości studentów. Szans na produkcję, nawet limitowaną, raczej nie ma.
