Reklama

300 KM w nowym Golfie! W tym roku w salonach!

Volkswagen nie spuszcza z tonu. W tym roku byliśmy już świadkami premier Golfów w wersji GTI, GTD, Variant i Bluemotion. Teraz przyszła pora na debiut auta w sportowej odmianie sygnowanej literką R.

Do napędu służy zaprojektowany niemal od postaw silnik 2,0 TSI. Jednostka otrzymała m.in. nowe tłoki, głowicę i kolektor wydechowy. Przeprojektowano też układ wtryskowy i turbosprężarkę. W efekcie motor może pochwalić się mocą aż 300 KM, która dostępna jest w przedziale od 5,5 - 6,2 tys. obr/min. Maksymalny moment obrotowy oferowany między 1,8 a 5,5 tys. obr/min to 380 Nm.

Reklama

W stosunku do poprzedniej generacji Golfa R jednostka napędowa jest o 30 KM mocniejsza, charakteryzuje się jednak - przynajmniej wg oficjalnych danych - o 18 proc. mniejszym apetytem na paliwo. Zdaniem Volkswagena średnie zużycie paliwa nowego auta to 7,1 l/100 km.

Podobnie, jak miało to miejsce w przypadku poprzedników, moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem systemu 4Motion korzystającego ze sprzęgła Haldex piątej generacji.

Auto z ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza się do - limitowanej elektronicznie - prędkości maksymalnej 250 km/h. W ofercie znajdzie się też wersja z sześciostopniową przekładnią DSG, dzięki której sprint do 100 km/h trwa jedynie 4,9 s.

By zapewnić odpowiednie właściwości jezdne zawieszenie - w stosunku do poprzedniego modelu - obniżono o 20 mm. Na życzenie klienta auto może być wyposażone w aktywny system DCC dostosowujący siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze. Nowością jest zaprojektowane od podstaw progresywne wspomaganie kierownicy i system kontroli trakcji ESC Sport, który - by zapewnić kierowcy maksymalną frajdę na torze - może być całkowicie dezaktywowany.

Wersję R rozpoznać można będzie po dodatkowym ospojlerowaniu - w stosunku do odmiany GTI auto otrzymało m.in. przeprojektowane zderzaki, nowe nakładki progowe i tylny dyfuzor. Nie sposób przeoczyć też 18-calowych felg, "dymionych" tylnych świateł i poczwórnego zakończenia układu wydechowego.

Oficjalna premiera auta odbędzie się przy okazji wrześniowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Samochód trafić ma do dealerów Volkswagena w ostatnim kwartale bieżącego roku.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: GTI

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje