Znak czasów, czyli żegnaj 5.0 V8
W Jaguarach XF i XJ zaprzestano montowania wolnossącego silnika 5.0 V8. Jego miejsce zajęła jednostka 3.0 V6 z kompresorem (w XF tylko w wersji sedan).
Nowa jednostka osiąga 340 KM i 450 Nm (V8 – 385 KM i 515 Nm). Przy minimalnie gorszych osiągach Jaguary zużywają zdecydowanie mniej paliwa. Na 100 km XJ V8 potrzebował 11,3 l paliwa, a teraz tylko 9,4 l (XF: odpowiednio, 11,1 l i 9,4 l). Warto wspomnieć o zastosowaniu ośmiobiegowego automatu we wszystkich wersjach obu aut, a w XF silników: benzynowego 2.0 turbo 240 KM i turbodiesla 2.2 200 KM (słabsza wersja 163 KM nie będzie u nas dostępna).
Odnowione Jaguary – w zależności od wersji – trafią do sprzedaży jesienią 2012 i na początku 2013 r.