Volvo z nowymi silnikami już w Polsce

Volvo ujawniło cennik modeli z nowymi jednostkami D4 oraz T5 i T6 z rodziny Drive-E. Każda z nich ma 4 cylindry i 2 litry pojemności.

Wiosną br. modele Volvo z serii 60, 70 i 80 poddano modernizacji. Teraz ich oferta silnikowa uzupełniana jest o nowe jednostki. Na zdjęciu: Volvo XC70.
Wiosną br. modele Volvo z serii 60, 70 i 80 poddano modernizacji. Teraz ich oferta silnikowa uzupełniana jest o nowe jednostki. Na zdjęciu: Volvo XC70.Volvo

Pod nazwą D4 kryje się 2-litrowy diesel z dwiema turbosprężarkami, korzystający z nowego systemu sterowania dawkowaniem paliwa i-Art. System ten czuwa nad przebiegiem wtrysku osobno w każdym z cylindrów. Ciśnienie wtrysku w szynie sięga 2500 barów. Jednostka generuje moc 181 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i może współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną lub 8-biegowym automatem. Dostępna jest wyłącznie w wersjach przednionapędowych.

Ceny Volvo z silnikami D4 rozpoczynają się od:

S60 D4 Base: 129 200 złV60 D4 Base: 134 400 złXC60 D4 Base: 147 100 złV70 D4 Kinetic: 156 300 złXC70 D4 Kinetic: 163 600 złS80 D4 Kinetic: 151 100 zł Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 9300 zł.

Wersje T5 napędza 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego moc wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy - 350 Nm (380 Nm z chwilowym overboostem). Jednostka współpracuje wyłącznie z 8-biegowym automatem i napędem na koła przedniej osi.

Ceny Volvo z silnikami T5 startują od:

S60 T5 Base: 142 900 złV60 T5 Base: 148 100 złXC60 T5 Base: 172 200 złV70 T5 Kinetic: 187 800 złXC70 T5 Kinetic: 195 100 złS80 T5 Kinetic: 182 600 zł

Odmiana T6 korzysta z 2-litrowego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójnym doładowaniem (turbosprężarka oraz kompresor). Osiąga on moc 306 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i napędza przednie koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Ceny Volvo z silnikami T6 startują od:

S60 T5 Momentum: 165 000 złV60 T5 Momentum: 170 200 złXC60 T5 Momentum: 192 500 zł

Szwedzi podkreślają, że nowe 4-cylindrowe jednostki zapewniają osiągi porównywalne z autami napędzanymi agregatami V6, a nawet V8, a przy tym zużywają od nich mniej paliwa. W ofercie dla wybranych modeli pozostają "stare" jednostki D4 (5-cylindrowy turbodiesel 2.4 o mocy 181 KM) oraz T6 (6-cylindrowy, turbodoładowany, rzędowy silnik benzynowy o mocy 304 KM), łączone z napędem na obie osie.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas