Volvo XC40 - pierwsze szczegóły i ceny

Volvo rozszerza swoją gamę SUVów o zupełnie nowy model - kompaktowe XC40. Wśród informacji, jakie zostały ujawnione na jego temat, można znaleźć między innymi polskie ceny.

Volvo XC40 powstało na nowej płycie podłogowej CMA, która posłuży za bazę do innych niedużych modeli marki. Auto mierzy 442 cm długości, a jego rozstaw osi wynosi 270 cm - możemy spodziewać się więc całkiem przestronnego wnętrza. Póki co wiemy jedynie, że bagażnik oferuje 460 l pojemności.

Wygląd auta jest całkiem oryginalny, ale nie zaskakujący - wpisuje się bowiem w obecną linię stylistyczną marki. Auto wyraźnie czerpie też z koncepcyjnego 40.1, które zwiastował premierę XC40. Volvo podkreśla, że model ma przyciągać uwagę swoim wyglądem, czego wyrazem jest choćby możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia (z czarnym lub białym dachem).

Reklama

We wnętrzu natomiast czeka nas zaskoczenie, wynikające z... braku zaskoczenia. Szwedzi zdecydowali się bowiem na przeniesienie do swojego kompaktowego SUVa deski rozdzielczej, która debiutowała we flagowym XC90, a potem pojawiła się w XC60. Bardziej prawdopodobne wydawało się stworzenie zubożonej wersji tego projektu na potrzeby tańszych modeli (choćby w celu podkreślenia ich niższego pozycjonowania).

Wyróżnikiem XC40 jest z pewnością możliwość zamówienia wykończenia podłogi i boczków drzwi pomarańczowym filcem (w wersji R-Design), albo wytłoczonej, przestrzennej mapy Goeteborga na elementach wnętrza. Do wyboru dostaniemy też wiele wariantów kolorystycznych tapicerek.

Pod maską kompaktowego SUVa znajdziemy, poza "starymi znajomymi", również małą rewolucję - pierwszy, 3-cylindrowy silnik Volvo. Ma on pojemność 1,5 l i moc 150 KM (T3, od 127 200 zł). Dostępna będzie także jednostka 2-litrowa w dwóch wariantach - 190 KM (T4 od 151 400 zł) oraz 247 KM (T5, 185 400 zł). Bazowa odmiana występuje tylko z napędem na przód i manualną skrzynią biegów, natomiast T4 z 8-biegowym "automatem" i napędem FWD lub AWD. Topowe T5 kupimy wyłącznie jako 4x4 z przekładnią automatyczną.

Natomiast oferta diesli to 2-litrowa jednostka o mocach 150 KM (D3, od 143 200 zł) oraz 190 KM (D4, 170 950 zł). Słabsza dostępna jest w każdej konfiguracji napędu i skrzyni, natomiast topowa tylko z AWD i "automatem". Jeśli chodzi o wyposażenie, do wyboru będą odmiany XC40 (bazowa), bogatsza Momentum, luksusowa Inscription oraz usportowiona R-Design.

Gama nowego Volvo będzie jednak wprowadzana na rynek stopniowo. Początkowo kupimy tylko topowego "benzyniaka" lub diesla w każdej wersji, poza bazową. Dopiero od kwietnia przyszłego roku pojawią się pozostałe silniki, oraz odmiana XC40.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy