Volkswagen żegna rzędową "piątkę"

Z amerykańskiej oferty Volkswagena znika 2,5-litrowy silnik R5, stosowany m.in. w Jetcie i Passacie. Jego miejsce zajmie jednostka 1.8 TSI.

Północnoamerykańska wersja Passata na tle fabryki w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy zakład Volkswagena w USA od czasów montowni w Pensylwanii, zamkniętej w 1988 roku.
Północnoamerykańska wersja Passata na tle fabryki w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy zakład Volkswagena w USA od czasów montowni w Pensylwanii, zamkniętej w 1988 roku.Volkswagen

Dla amerykańskiego oddziału Volkswagena to historyczny moment. Wprowadzona w poprzedniej generacji Jetty rzędowa "piątka" o pojemności 2,5 litra nie uchodziła ani za szczególnie dynamiczną, ani oszczędną. Była jednak najtańsza w ofercie.

Teraz Volkswagen będzie stopniowo wycofywać ją z oferty Jetty, Passata i Beetle'a. Jej miejsce zajmie turbodoładowany silnik 1.8 TSI (EA888) o takiej samej mocy - 170 KM - i nieco wyższym maksymalnym momencie obrotowym (250 zamiast 240 Nm), na dodatek dostępnym przy niższych obrotach. Dla kierowców istotna jest również informacja o niższym apetycie na paliwo. Przykładowo, w przypadku Beetle'a oszczędności mają sięgać 17 proc.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas