Volkswagen otrzymał pozwolenie na budowę fabryki w Polsce

Volkswagen otrzymał pozwolenie na budowę pod Wrześnią (woj. wielkopolskie) fabryki samochodów dostawczych Crafter. Zakład ma produkować ok. 85 tys. aut rocznie, zatrudni co najmniej 2,3 tys. osób.

<b>Obecna generacja Craftera (fot.) bazuje na Mercedesie Sprinterze.</b>
<b>Obecna generacja Craftera (fot.) bazuje na Mercedesie Sprinterze.</b>Volkswagen

Inwestycja ma być gotowa do końca 2016 roku. Zamiar budowy nowej fabryki w Wielkopolsce koncern ogłosił w marcu w Poznaniu. Jak poinformował we wtorek rzecznik prasowy Volkswagen Poznań Piotr Danielewicz, klauzulę ostateczności decyzji o pozwoleniu na budowę nowej fabryki nadał w poniedziałek starosta wrzesiński.

Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. Teren budowy obejmie obszar 220 ha. W ramach inwestycji powstanie dział budowy karoserii, lakiernia oraz dział montażu. "Wydanie pozwolenia na budowę to dla nas kolejny krok w realizacji celu, jakim jest powstanie nowej fabryki. W ciągu 1,5 roku musimy uruchomić zakład" - poinformował prezes zarządu Volkswagen Poznań Jens Ocksen.

Fabryka stanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej (WSAG), która jest częścią Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park" (WSSE). WSSE szacuje, że fabryka VW może przynieść w całej Polsce 10 tys. miejsc pracy; część z nich powstanie w Wielkopolsce. Przedstawiciele Volkswagena podkreślają wagę, jaką przywiązują do pozyskiwania lokalnych, polskich dostawców.

"Już dziś ok. 40 proc. części bezpośrednio produkcyjnych dostarczanych do poznańskiej fabryki Volkswagena pochodzi od polskich dostawców" - podał Jens Ocksen. Spółka podała, że procentowy udział polskich przedsiębiorstw w wolumenie części pośrednio produkcyjnych jest dwukrotnie większy.

Volkswagen w Poznaniu obecny jest od 1993 roku. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek, gdzie powstają modele Caddy i Transporter, do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W 2013 roku zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas