Toyota RAV4 piątej generacji
Zupełnie nowa stylistyka, nowa platforma oraz sprawdzone rozwiązania - oto kolejna generacja SUVa Toyoty.
Ostre linie i załamania mogą przywodzić trochę na myśl modele Lexusa, ale nowa RAV4 nie przypomina żadnego innego modelu japońskiego producenta. Mierząc 4,6 m długości jest niemal tak samo duża jak poprzedniczka, ale ma większy o 30 mm rozstaw osi. Szerokość wynosi natomiast 1855 mm, co oznacza dodatkowe 10 mm. Nie są to duże wartości, ale producent obiecuje zauważalnie większą ilość miejsca we wnętrzu oraz większą pojemność bagażnika.
Skoro o wnętrzu mowa, to ma ono część elementów wspólnych z nowym Aurisem (jak wolnostojący ekran systemu multimedialnego, kierownicę, czy też zegary). Dobra wiadomość jest taka, że wygląda ono znacznie nowocześniej, niż w przypadku poprzedniej generacji i możemy liczyć na zauważalnie lepszą jakość wykończenia.
Pod maską znajdziemy, znany już, hybrydowy układ napędowy wykorzystujący 2,5-litrowy silnik i występujący w wersji z napędem na wszystkie koła (wtedy dodatkowy motor elektryczny umieszczony jest przy tylnej osi). Ma on rozwijać większą moc, niż poprzednik (oferujący 197 KM) i być bardziej oszczędny. Zapowiedziana została także Mocniejsza odmiana, ale trudno powiedzieć, czy trafi ona na rynek europejski.
Alternatywą dla hybrydy będzie 2-litrowa jednostka, którą będzie można połączyć z klasycznym napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. Diesle nie pojawią się w ofercie.
Ciekawostką jest wersja Adventure, która ma podkreślać terenowe ambicje nowej Toyoty RAV4, dodatkowo wspomagane terenowymi trybami jazdy (Multi-Terrain Select).