Toyota RAV4 Hybrid z napędem E-Four

Zmodernizowana Toyota RAV4 dostępna jest już na polskim rynku w wersji hybrydowej, w której napęd 4x4 jest realizowany w dość nietypowy sposób.

Koła przednie RAV4 Hybrid napędza 155-konny, 2,5 litrowy silnik spalinowy, współpracujący z silnikiem elektrycznym, rozwijającym 142 KM. Podczas jazdy w normalnych warunkach układ ten zapewnia dynamiczną, a jednocześnie oszczędną jazdę. Dysponując łączną mocą 197 KM, RAV4 rozpędza się od 0 do 100 km w 8,3 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h.

Gdy jednak warunki stają się trudne i pojawiają się problemy z przyczepnością kół na śliskiej nawierzchni, do akcji wkracza inteligentny system napędu 4x4 E-Four, który uruchamia napędzający tylną oś drugi silnik elektryczny o mocy 68 KM.

Reklama

W zależności od aktualnego zapotrzebowania, moment obrotowy rozdzielany jest aktywnie między obie osie nawet w proporcjach 60 na tył i 40 na przód - w RAV4 z klasycznym napędem 4x4 może to być jedynie 50:50. W hybrydzie brak jest konwencjonalnego, mechanicznego układu przeniesienia napędu z ciężkim wałem i przekładniami oznacza mniejszą masę pojazdu i mniejsze opory, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Oszczędności sprzyjają jednak przede wszystkim zalety hybrydowej jednostki napędowej. Wykorzystanie trybu elektrycznego i odzyskiwanie energii podczas zwalniania i hamowania zmniejszają zużycie paliwa podczas jazdy w mieście, zaś pracujący w cyklu Atkinsona silnik spalinowy odznacza się niskim spalaniem na trasie. Wszystko to sprawia, że przy wspaniałej dynamice RAV4 Hybrid potrzebuje średnio 5,1 l benzyny na 100 km.

Duża moc układu hybrydowego i dodatkowy silnik tylnej osi umożliwiają też holowanie przyczepy o masie do 1650 kg, dzięki czemu RAV4 sprawdzi się nie tylko na zimowych drogach, ale i podczas letnich podróży.

Dowiedz się więcej na temat: Toyota RAV4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy