Toyota prezentuje modularną płytę podłogową
Wzorem innych producentów Toyota stworzyła uniwersalną platformę, która znajdzie zastosowanie w większości modeli marki.
Płyta nazywa się Toyota New Global Architecture (TNGA) i jedną z jej zalet jest obniżenie środka ciężkości i przesunięcie go do tyłu. Zapewni ona również większą (od 30 do 65 procent) sztywność nadwozia. Dzięki tym zmianom zbudowane na niej modele będą miały lepsze właściwości jezdne i zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa.
Wraz z płytą podłogową, zadebiutują zupełnie nowe jednostki napędowe, które mają być o 15 procent mocniejsze i 25 procent oszczędniejsze od obecnie stosowanych. Możemy spodziewać się także bardziej wydajnych układów hybrydowych, dających o kolejne 15 procent mniejsze zużycie paliwa.
Pierwszy model, wykorzystujący nową platformę oraz jednostki napędowe, ma pojawić się na rynku już w tym roku. Będzie to średniej wielkości pojazd z napędem na przednie koła. Później powstanie kompakt, auto klasy wyższej oraz modele tylnonapędowe. Do 2020 roku nową płytę podłogową ma wykorzystywać połowa sprzedawanych przez Toyotę aut na świecie.