Toyota prezentuje modularną płytę podłogową

Wzorem innych producentów Toyota stworzyła uniwersalną platformę, która znajdzie zastosowanie w większości modeli marki.

Płyta nazywa się Toyota New Global Architecture (TNGA) i jedną z jej zalet jest obniżenie środka ciężkości i przesunięcie go do tyłu. Zapewni ona również większą (od 30 do 65 procent) sztywność nadwozia. Dzięki tym zmianom zbudowane na niej modele będą miały lepsze właściwości jezdne i zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa.

Wraz z płytą podłogową, zadebiutują zupełnie nowe jednostki napędowe, które mają być o 15 procent mocniejsze i 25 procent oszczędniejsze od obecnie stosowanych. Możemy spodziewać się także bardziej wydajnych układów hybrydowych, dających o kolejne 15 procent mniejsze zużycie paliwa.

Reklama

Pierwszy model, wykorzystujący nową platformę oraz jednostki napędowe, ma pojawić się na rynku już w tym roku. Będzie to średniej wielkości pojazd z napędem na przednie koła. Później powstanie kompakt, auto klasy wyższej oraz modele tylnonapędowe. Do 2020 roku nową płytę podłogową ma wykorzystywać połowa sprzedawanych przez Toyotę aut na świecie.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy