Toyota Highlander numer trzy

Popularny za oceanem crossover Toyoty zadebiutował w Nowym Jorku w nowej odsłonie - tym razem z miejscem nawet dla ośmiu osób.

Highlander to zbudowany na płycie Camry średniej wielkości crossover, produkowany od 2000 roku. Druga generacja modelu była oferowana nie tylko w Ameryce Północnej i Azji, ale - od 2010 roku - także w Rosji.

Nowa odsłona Highlandera mierzy 485,4 cm długości (6,9 cm więcej od poprzedniczki) i 192,5 cm szerokości (+1,5 cm). Bez zmian pozostał rozstaw osi (278,9 cm) i wysokość nadwozia (173 cm).

Design auta upodobnił się do najnowszych modeli Toyoty, podobnie jak wystrój kabiny z 6,1-calowym wyświetlaczem oraz poręczną kieszenią, biegnącą przez prawą stronę deski rozdzielczej. W ofercie poza odmianą 7-osobową pojawił się wariant 8-osobowy - szerokość wnętrza w trzecim rzędzie wzrosła bowiem o 10,9 cm. Japończycy podkreślają, że szczególny nacisk położono na dobór materiałów wykończeniowych oraz poprawę wyciszenia kabiny.

Reklama

Lista wyposażenia Highlandera wzbogaciła się o najnowsze systemy aktywnego bezpieczeństwa, m.in. asystent pasa ruchu i monitorowania "martwego pola", a także układ przygotowujący samochód do nieuchronnego zderzenia.

Gama jednostek napędowych nadal obejmuje dwie benzynowe jednostki oraz wersję hybrydową. Najsłabsza, 4-cylindrowa "rzędówka" o pojemności 2,7 litra generuje moc 189 KM (tylko napęd na koła przedniej osi), a mocniejsza V-szóstka o pojemności 3,5 litra - 273 KM (napęd na cztery koła w opcji). Obie współpracują z 6-biegowymi automatami. 284-konna hybryda wykorzystuje 3,5-litrowy silnik V6 i jednostkę elektryczną (seryjnie napęd na obie osie). 

Nowy Highlander nie będzie oferowany w europejskiej sieci dealerskiej Toyoty.

msob

Toyota Camry zamiast BMW? - "Motor" z przeszłości

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama