Toyota GT86 nowej generacji już w 2019 roku
Toyota potwierdziła, że pracuje nad drugą generacją swojego sportowego coupe. Jego premiery możemy się spodziewać na przełomie 2018 i 2019 roku.
Tylnonapędowe coupe Toyoty o mocy 200 KM powstało z myślą o fanach szybkiej jazdy, którzy kochają motoryzację. Specjalnie dla nich Toyota Motorsport GmbH opracowała wyścigową wersję GT86 CS-Cup i organizuje w Niemczech puchar modelu na słynnym torze Nürburgring. W przyszłym roku w salonach pojawi się wersja po face liftingu. Carl Schlicht, CEO Toyota Motor Europe, zapowiedział w wywiadzie dla magazynu Autocar, że w najbliższych latach Toyota planuje wprowadzić na rynek drugą generację modelu.
"Zdecydowaliśmy, że ruszamy z pracami nad nowym modelem GT86. Już niedługo wyznaczymy głównego inżyniera" - wyjawił Carl Schlicht. - "Ten model służy ważnym celom naszej marki" - dodał.
Współpraca z Subaru
Schlicht nie potwierdził oficjalnie, że Toyota będzie kontynuowała współpracę z Subaru, jednak wiele wskazuje na to, że tak właśnie się stanie. Bliźniaczym modelem GT86 pierwszej generacji jest Subaru BRZ.
"Czy będziemy dalej współpracować z Subaru? Nie wiem tego. Ale jeśli mamy dalej trzymać się podstawowego założenia, że budujemy samochód z nisko umocowanym silnikiem, to nie mamy innej opcji. Jest wiele powodów, żeby się z naszym partnerem nie rozstawać" - powiedział Schlicht.
Kluczowym rozwiązaniem w GT86 jest opracowany przez Subaru płaski, nisko zamocowany silnik typu bokser, o 4 cylindrach w dwóch rzędach. Silnik ten wyróżnia się efektywnym chłodzeniem i nisko położonym środkiem ciężkości, co znacząco przekłada się na jakość prowadzenia.
Carl Schlicht stwierdził też, że mało prawdopodobna jest wersja GT86 ze składanym dachem. "Raczej nie zrobimy wersji cabrio. Dealerzy oczywiście chcieliby taki samochód, ale mamy tyle innych priorytetów, że nie wystarczy czasu na prace nad drugim typem nadwozia" - powiedział.
Sportowe Toyoty
Toyota wiąże duże nadzieje z linią sportowych samochodów. W najbliższych latach do kompaktowego GT86 ma dołączyć większe coupe, który uważany jest powszechnie za następcę Supry. Wiele wskazuje na to, że będzie przypominał ekscytujący koncept FT-1. Nowy model powstaje we współpracy z BMW, a jego bliźniaczym modelem będzie następca roadstera Z4.
Na horyzoncie pojawił się też już trzeci kandydat do sportowej linii japońskiej marki. Subkompaktowe coupe S-FR Concept, pokazane na targach w Tokio w 2015 roku, powstało z myślą o młodych kierowcach, którzy chcą stawiać pierwsze kroki na torach wyścigowych. Powstanie wersji produkcyjnej tego auta jest więcej niż prawdopodobne.