Takiego BMW jeszcze nie widziałeś. Ma fabryczny domofon!

W nieco ponad rok od premiery czwartej generacji BMW X5 bawarski producent zaprezentował jego opancerzoną wersję spełniającą standardy ochrony balistycznej VR6.

BMW X5 Protection VR6 to oferta skierowana głównie do zawodowych służb ochrony zapewniających bezpieczeństwo VIPom. Klasa odporności VR6 oznacza, że samochód jest w stanie przetrwać ostrzał pociskami 7.62×39 mm - dokładnie taką amunicję wykorzystuje najpopularniejszy na świecie karabin maszynowy - AK47 konstrukcji Michaiła Kałasznikowa. Pojazd zapewnia również ochronę przed ładunkami wybuchowymi. Zgodnie ze specyfikacją auto zapewnia pasażerom pełną ochronę nawet w przypadku, gdy w odległości 4 m od pojazdu zdetonowana zostanie bomba o ładunku odpowiadającym 15 kg trotylu!

Reklama

Kabina wzmocniona została stalowymi panelami o wysokiej wytrzymałości montowanymi m.in. wewnątrz drzwi (również w ramkach), dachu czy grodziach. Szyby mają grubość około 30 mm i zapewniają pełną ochronę przed ostrzałem z broni ręcznej. Ich kompozytowa budowa chroni pasażerów przed rozpryskami powstającymi w wyniku uderzenia kuli o taflę. Samochód wyposażono też w dodatkowe, aluminiowe, płyty chroniące bagażnik, silnik i elementy układu napędowego.

Dużo uwagi poświęcono nowym zagrożeniom, jak np. możliwość ataku z powietrza przy użyciu niewielkiego drona. Dach przetrwa np. detonację położonego na nim ładunku o masie 200 gramów C4.

Źródłem napędu BMW X5 Protection VR6 jest benzynowy silnik V8 o pojemności 4,4 l. Jednostka osiąga 530 KM i generuje aż 750 Nm. Opancerzone auto przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i rozpędza się do - limitowanej elektronicznie - prędkości maksymalnej 210 km/h. Wg oficjalnych danych samochód zużywa około 13 l benzyny na 100 km.

Auto wyposażone jest m.in. w dodatkową płytę pancerną chroniącą (samouszczelniający się) zbiornik paliwa również przed ogniem. Standardem jest też specjalne ogumienie (20 cali) o wzmocnionych ściankach, które pozwala kontynuować jazdę nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia.

By zapewnić precyzję prowadzenia i odporność na odłamki w zawieszeniu zastosowano klasyczne (oczywiście odpowiednio wzmocnione) sprężyny śrubowe i układ wielowahaczowy. Auto pochwalić się może jednak elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i aktywnymi stabilizatorami.

Z nietypowych rozwiązań wymienić można chociażby... domofon. Wykorzystuje on montowane w lusterkach głośniki i mikrofony, by zapewnić podróżującym pojazdem komunikację ze światem zewnętrznym bez konieczności otwierania drzwi lub okien. A jeśli już mowa o samych oknach - stopień otwarcia szyb może zostać ograniczony do około 10 cm, by umożliwić wymianę dokumentów i zminimalizować możliwość przedostania się do wnętrza "niepożądanych" przedmiotów.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: czterostrefową klimatyzację, "dociągi" drzwi, rozbudowany system audio, skórzaną tapicerkę i cyfrowy zestaw wskaźników. Wśród opcji znajdziemy np.: wentylowane fotele z funkcją masażu czy reflektory BMW Laser Light.

BMW nie chwali się ceną opancerzonego modelu. Śmiało można jednak zakładać, że cenniki otwiera sześciocyfrowa kwota.

Opr. PR


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy