SsangYong Rexton z polskimi cenami
Na polskim rynku debiutuje właśnie kolejna generacja SsangYonga Rextona. Auto będzie można kupić z jednym z dwóch silników i w trzech wersjach wyposażenia.
SsangYong Rexton to naprawdę duży SUV - mierzy 4850 mm długości, a jego bagażnik pomieści 820 l bagażu. Dostępny jest też w wersji siedmiomiejscowej. Biorąc to pod uwagę, trzeba przyznać, że jego cena jest całkiem atrakcyjna - za bazową odmianę zapłacimy 109 900 zł.
Oznacza to wyposażenie obejmujące klimatyzację manualną, tempomat, skórzaną kierownicę, czujnik zmierzchu oraz deszczu, a także system ostrzegający przed ryzykiem kolizji i, w razie potrzeby, automatycznie hamujący. Pod maską takiego auta znajdzie się benzynowy, doładowany silnik o pojemności 2,0 l i mocy 225 KM. Skrzynia jest w takim wypadku manualna, a napęd, niestety, tylko na jedną oś.
Aby móc się cieszyć z 4x4 trzeba zdecydować się na jedną z wyższych wersji wyposażenia - Quartz (od 129 900 zł) lub Sapphire (od 146 900 zł). Dopłata do napędu wynosi 10 tys. zł, ale w cenie otrzymujemy także reduktor. Tyle samo kosztuje skrzynia automatyczna do "benzyniaka" (6-biegowa), natomiast do diesla to wydatek 11 tys. zł (7-biegowa).
Sam diesel, o pojemności 2,2 l i mocy 181 KM, pochodzi ze stajni Mercedesa. Rexton nim napędzany jest zawsze o 20 tys. zł droższy, niż z jednostką benzynową.