Skoda Karoq - wszystko co musicie o niej wiedzieć

Choć następca Yeti kryje się jeszcze pod kamuflażem, poznaliśmy już pierwsze szczegóły na temat nowego SUVa czeskiej marki.

Karoq to zbudowany od podstaw, kompaktowy SUV Skody. Jego wygląd, choć auto jest jeszcze zamaskowane, wyraźnie nawiązuje do rozwiązań stylistycznych zastosowanych w większym Kodiaq. Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów, w porównaniu do Yeti, miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie - przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

Reklama

W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza. Kierowca modelu Karoq'a może - po raz pierwszy w historii Skody - zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.

Nowy czeski SUV korzystać będzie z innowacyjnych rozwiązań z zakresu wymiany danych. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych.

Nowoczesna technologia zawarta w modelu Karoq przekłada się także na gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, FRONT ASSIST z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - EMERGENCY ASSIST.

Z kolei gama jednostek napędowych składa się z pięciu wariantów - dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. Obydwie wersje benzynowe i dwie wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologię start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. 

Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy