Salon Paryż 2014 - koncepcyjne Audi TT Sportback
Gwiazdą stoiska Audi w Paryżu jest prototyp TT Sportback - kompaktowego, 5-drzwiowego liftbacka o profilu przypominającym coupe.
TT Sportback zbudowano na modułowej platformie MQB. Auto mierzy 447 cm długości, 189 cm szerokości i 138 cm wysokości przy rozstawie osi równym 263 cm, o 12 cm dłuższym niż w TT. Znane z coupe motywy stylizacji mieszają się tu z nowymi elementami - szerszym niż dotychczas wlotem powietrza typu single frame oraz smukłymi tylnymi lampami. Z przodu zastosowano oświetlenie diodowo-laserowe. Z "TT" pochodzi również deska rozdzielcza, z tyłu zamiast kanapy zamontowano jednak dwa osobne fotele.
Do napędu prototypu służy 2-litrowy, benzynowy silnik turbo (EA888) o mocy 400 KM przy 6400 obr./min oraz 450 Nm maksymalnego momentu w zakresie 2400-6000 obr./min (300 Nm dostępne już przy 1900 obr./min). Współpracuje on z 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną S tronic z dwoma sprzęgłami oraz napędem na obie osie (Haldex). W rezultacie sprint od zera do "setki" zajmuje jedynie 3,9 s, a średnie zużycie paliwa według Audi wynosi poniżej 7 l/100 km.
Gdyby TT Sportback trafiło do produkcji (co jest bardzo prawdopodobne), w palecie Audi uzupełniłoby ofertę kompaktowych modeli A3 i wraz z trójbryłowym A3 Limousine konkurowałoby z Mercedesem CLA.
msob