Salon Paryż 2014 - Audi TT/TTS Roadster
Audi pokaże w Paryżu otwartą odmianę nowej "TT" o nazwie Roadster.
Nowe TT/TTS Roadster jest o 2,1 cm krótsze od poprzednika - mierzy 417,7 cm długości, ale ma o 3,7 cm dłuższy od niego rozstaw osi (250,5 cm). Szerokość zmniejszyła się o 1 cm, do 183,2 cm, a wysokość - o 0,3 cm (do 135,5 cm). Auto zbudowano na modułowej platformie MQB i zaopatrzono w karoserię oraz szkielet kabiny pasażerskiej wykonane z aluminium. W porównaniu do Coupe wzmocniono m.in. przednie słupki oraz obszary pod silnikiem i bagażnikiem. Bazowy wariant 2.0 TFSI z ręczną skrzynią waży 1320 kg.
Otrzymała ona miękki dach z mechanizmem wykonanym z magnezu, stali, plastiku i aluminium - całość waży 39 kg, czyli o 3 kg mniej niż w poprzedniku. W porównaniu do poprzednika znacznie, bo nawet o 6 dB spadł też poziom hałasu w kabinie. Dach można składać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h, a cała operacja trwa jedynie 10 s. Audi podkreśla, że zadaszony Roadster jest najbardziej opływowym kabrioletem w segmencie - jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,30. Pojemność bagażnika, bez względu na pozycję dachu, wynosi 280 l.
Gama silnikowa modelu będzie obejmować:
- 184-konnego turbodiesla 2.0 TDI (380 Nm; napęd tylko na przednie koła);
- benzynową jednostkę 2.0 TFSI o mocy 230 KM (370 Nm; napęd na przednie lub cztery koła);
- benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM (380 Nm; napęd na cztery koła).
Ostatni, najmocniejszy wariant określany jest jako "TTS" i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, czyli o 0,2 s wolniej od lżejszego Coupe. Wszystkie motory współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi; dla benzynowych istnieje możliwość zamówienia 6-stopniowej, zautomatyzowanej przekładni S tronic z dwoma sprzęgłami.
Sprzedaż Audi TT/TTS Roadster ruszy w Europie na początku przyszłego roku.
Audi TT Roadster
Audi TT Roadster (więcej informacji)
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster (więcej informacji)
msob