Salon Paryż 2014 - Fiat 500X

Lepiej późno niż wcale - wyspecjalizowany w budowie niewielkich aut Fiat wreszcie wkracza do walki w segmencie niewielkich crossoverów. 500X ma szansę zahamować drastyczne spadki sprzedaży włoskiej marki po obu stronach Atlantyku, będzie bowiem sprzedawany również w USA.

Fiat 500X jest mocno spokrewniony z Jeepem Renegade'em, oba modele będą zresztą wspólnie produkowane we włoskim Melfi. Jego karoseria mierzy 425 lub 427 cm długości (zależnie od wersji), 180 cm szerokości i od 160 do 162 cm wysokości. Rozstawu osi nie ujawniono, ale nie różni się on zapewne od tego w Jeepie (257 cm). Pojemność bagażnika wynosi 330 l - to wynik bardzo przyzwoity wśród samochodów miejskich i mniej przyzwoity, jeśli chodzi o crossovery klasy kompakt. Tymczasem wymiary stawiają 500X na progu tego drugiego segmentu - podobnie jak Jeep, w kategoriach mierzalnych może on konkurować m.in. ze Skodą Yeti, Oplem Mokką czy Dacią Duster. Wstępne informacje na temat cen wskazują, że rywalem Fiata będzie też m.in. stylowo opakowany Nissan Juke, reprezentant wyżej zawieszonych aut miejskich.

Reklama

Atutem Fiata w porównaniu z Juke'em, Capturem czy Soulem z pewnością będzie opcjonalny napęd na obie osie z elektroniczną imitacją blokady dyferencjału oraz tryb terenowy, uruchamiający specjalne zestrojenie przepustnicy, układu kierowniczego, hamulców oraz skrzyni biegów. Gama silnikowa modelu ma obejmować 1,4-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 140 lub 170 KM oraz turbodiesle o pojemności 1,6 i 2 litrów (odpowiednio, 120 i 140 KM). Będą one współpracować z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, 6-biegowymi, zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi lub znanymi już z Jeepa 9-stopniowymi automatami. Bazowa wersja benzynowa 500X otrzyma wolnossącą jednostkę 1.6, a wysokoprężna - 1,3-litrowego turbodiesla (95 KM). Oba motory będą łączone z mechanicznymi przekładniami o 5 przełożeniach.

Firma analityczna IHS szacuje, że w przyszłym roku Fiat sprzeda 73 tys. sztuki 500X, a w 2016 - 97 tys.

msob

Używany Fiat 500 (2007-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Fiat Uno - to już jest koniec

Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy