Renault Megane sedan - szczegóły palety

W okolicach Warszawy Renault zorganizowało pierwsze dziennikarskie jazdy nowym Megane Sedan. Auto, którego produkcją zajmie się fabryka w tureckiej Bursie, trafić ma na blisko trzydzieści światowych rynków. Pierwsze zdjęcia tego pojazdu ujawniono w lipcu, wówczas model ten nosił nazwę Megane Grand Coupe.

Bazą dla stworzenia nowego modelu była modułowa platforma CMF C/D opracowana przez Renault-Nissan. Samochód mierzy 4,63 m długości i 1,81 m szerokości. Auto może pochwalić się rekordowym, jak na klasę kompaktów, rozstawem osi wynoszącym aż 2,71 m i bagażnikiem mieszczącym pakunki o objętości do 550 l.

Wiadomo już, że klienci będą mieli do wyboru dziewięć kolorów nadwozia - osiem metalizowanych i jeden perłowy (biel). Nabywców przyciągać ma bogata lista opcji. Znajdziemy na niej m.in. kolorowy wyświetlacz HUD czy system multimedialny R-LINK 2 z 7-calowym, dotykowym wyświetlaczem. 

Reklama

Cenniki otwierać będzie benzynowy, wolnossący motor 1,6 l (z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa) rozwijający 115 KM i 156 Nm sprzęgany z ręczną, pięciostopniową przekładnią. W takiej wersji nowe Renault Megane sedan przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Jednostka oferowana będzie również z bezstopniową przekładnią CVT (13,2 s do 100 km/h, prędkość maksymalna 180 km/h).

Bardziej wymagający będą się mogli zdecydować na doładowany, czterocylindrowy motor 1.2 TCe z bezpośrednim wtryskiem. Jednostka legitymuje się mocą 130 KM i maksymalnym momentem obrotowym 205 Nm. W tej odmianie Megane sedan występować będzie wyłącznie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Auto osiąga setkę w 10,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano motor 1.5 dCi dostępny w dwóch wariantach mocy (90 KM i 110 KM) oraz - mocniejszy - 1.6 dCi generujący 130 KM. Najsłabszy diesel występuje wyłącznie z sześciostopniową, ręczną przekładnią. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,7 s i osiąga prędkość maksymalną 176 km/h. Średnie zużycie paliwa to - zdaniem producenta - 3,7 l/100 km.

Mocniejsza odmiana jednostki 1.5 dCi - generująca 110 KM - oferowana jest z sześciostopniową skrzynią ręczną lub sześciostopniową przekładnią EDC (dwusprzęgłowa). Obie wersje osiągają prędkość maksymalną 190 km/h. Odmiana z ręczną skrzynią przyspiesza do 100 km/h w 11,6 s. Wersja z "automatem" osiąga setkę w 12,5 s. W obu przypadkach średnie zużycie paliowa wynosić ma 3,7 l/100 km.

Topowy diesel - 1.6 dCi - generuje 130 KM i 320 Nm. W tej wersji auto oferowane będzie wyłącznie z ręczną, sześciostopniową przekładnią. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,5 s i osiąga prędkość maksymalną 201 km/h. Średnie zużycie paliwa to - zdaniem Renault - równe 4 l/100 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy