Renault Espace zmodernizowane

W blisko pięć lat od debiutu obecnej generacji Renault Espace, Francuzi zdecydowali się zafundować autu kurację odmładzającą.

Renault Espace
Renault EspaceRenault

Z zewnątrz wyróżnikiem odświeżonej wersji są nowe reflektory główne o "ostrzejszej" stylistyce. To pierwsze Renault, w którym światła przednie wykonano w technologii LED Matrix Vision. Producent twierdzi, że dają one aż o 50 proc. więcej światła od tradycyjnych reflektorów LED, a ich zasięg sięga 220 metrów. Wyposażono je również w, działający w oparciu o kamery, system dostosowywania strumienia świetlnego do natężenia ruchu. Dzięki niemu nadjeżdżające z przeciwka pojazdy utrzymywane są w "martwym" polu, co zapobiega oślepianiu ich kierowców.

Renault Espace

Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault
Renault EspaceRenault

Kosmetyczne zmiany objęły również zderzaki. W palecie kolorów pojawił się nowy lakier Vintage Red, ofertę uzupełniły też nowe wzory aluminiowych obręczy kół.

W kabinie znajdziemy teraz przeprojektowaną konsolę środkową z zamykanym schowkiem i portami usb. Odmiany Intens oraz topowa Initial Paris oferowane są  standardowo z cyfrowymi zegarami o przekątnej 10,2 cala. Kierowcę wspierać też może wyświetlacz przezierny HUD. Auto otrzymało ponadto nowy system multimedialny. Jego pionowy ekran o przekątnej 9,3 cala został delikatnie pochylony w kierunku kierowcy. Nabywcy skorzystać też mogą z aplikacji My Renault na smartfona. Dzięki niej z poziomu telefonu można np. odblokować zamki, włączyć światła czy - poszukując auta na parkingu - uruchomić sygnał dźwiękowy.

Renault EspaceRenault

Kierowca skorzystać może z trzech ustawień systemu Multi-Sense (eco, comfort i sport). Działa on w połączeniu z opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem i systemem czterech kół skrętnych 4CONTROL. Przy prędkościach do 50 km/h tylne koła w niewielkim stopniu skręcają się w przeciwnym kierunku do przednich, by zmniejszyć średnicę zawracania. Powyżej 50 km kierunek skrętu jest tożsamy z kołami przedniej osi co poprawia precyzję prowadzenia i stabilność jazdy.

Renault EspaceRenault

Bez zmian pozostała paleta jednostek napędowych. Do wyboru są więc: benzynowy 1,8 l (225 KM i 300 Nm) oraz dwa wysokoprężne 2.0 Blue dCi (160 KM i 360 Nm oraz 200 KM i 400 Nm). Renault stosuje w Espace wyłącznie zautomatyzowane dwusprzęgłowe przekładnie EDC o siedmiu (silnik benzynowy) lub sześciu (diesle) przełożeniach.

Odświeżone Renault Espace trafi do europejskich salonów wiosną przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas