Range Rover Sport z 2-litrowym silnikiem

Do gamy Range Rovera Sport dołącza nowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa. Auto ma też teraz bogatsze wyposażenie.

Range Rover Sport jest pierwszym modelem brytyjskiego producenta, w którym znajdziemy nowy silnik 2.0 SD4 Ingenium z podwójnym doładowaniem. Rozwija on 240 KM i oferuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie luksusowego SUVa do 100 km/h w 8 s, przy jednoczesnym (deklarowanym) średnim spalaniu na poziomie 5,1 l/100 km. 4-cylindrowy diesel zastępuje w ofercie jednostkę 3.0 TDV6 o mocy 258 KM.

Brytyjski SUV z roku modelowego 2017 otrzymał także kilka dodatków zwiększających jego sprawność w terenie. Jednym z nich jest system wspomagający ruszenie na śliskiej lub niestabilnej nawierzchni (np. kamieniste zbocze). Aktywuje się go ręcznie i znacząco zmniejsza on ryzyko uślizgu kół podczas ruszania. Układ pozostaje aktywny do 30 km/h, więc przydaje się również podczas pełzania w terenie.

Reklama

Range Rover Sport oferuje teraz także "terenowe centrum informacyjne" - wywołuje się go na centralnym ekranie systemu multimedialnego i znajdziemy tam wszystkie informacje na temat statusu samochodu podczas jazdy po bezdrożach. Możemy na nim jednocześnie śledzić skręt kół, wykrzyż osi, uruchomienie blokady dyferencjału, a także głębokość pokonywanej przeszkody wodnej.

Skoro już o systemie multimedialnym mowa, to dotychczas stosowany, wyposażony w 8-calowy ekran, został zastąpiony nowym, mającym wyświetlacz o przekątnej 10 cali.

Range Rover Sport MY2017 wyposażony może teraz być także w system Advancet Tow Assist, znacznie ułatwiający manewrowanie przyczepą. Po jego uruchomieniu wystarczy, przy pomocy kontrolera do wyboru trybów jazdy, określić kierunek, w którym chcemy wycofać, a samochód sam odpowiednio ustawi przyczepę. Kierowcy pozostaje jedynie operowanie gazem i hamulcem. Innymi nowościami są system autonomicznego, awaryjnego hamowania oraz układ rozpoznający ograniczenia prędkości i zgodnie z nimi dostosowujący szybkość z jaką porusza się samochód.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy