Porsche Panamera Sport Turismo - kolejne tabu przełamane

Stało się to, co od pewnego już czasu było zapowiadane - gamę modeli Porsche uzupełniła Panamera w wersji kombi.

Porsche Panamera Sport Turismo do końca przednich drzwi jest identyczne z wersją liftback, podobnie jak niezmienione są tylne światła oraz zderzak. Zupełnie inaczej poprowadzona jest natomiast linia dachu, która opada bardzo łagodnie, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu, mogą liczyć na więcej miejsca nad głowami.

Auto jest przy okazji bardziej praktyczne - bagażnik zwiększył się do 520 l (+20 l), a po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy 1390 l. Co więcej, oparcie samej kanapy dzielone jest w proporcji 40:20:40, dając wiele możliwości aranżacji.

Nowością jest także układ siedzeń, określony jako 4+1 - tylne fotele nadal przypominają te z przodu, ale między nimi, zamiast rozbudowanej konsoli, umieszczono przestrzeń, którą, bardzo awaryjnie, można wykorzystać do przewiezienia piątej osoby. Dostępna będzie też konfiguracja dwuosobowa, taka jak w Panamerze liftback.

Reklama

Co ciekawe, Panamera Sport Turismo ma niemal identyczne wymiary, co jej mniej praktyczna odmiana - długość 5049 mm, szerokość 1937 mm, a rozstaw osi 2950 mm. Jest natomiast o 5 mm wyższa (1428 mm). Przy okazji warto jeszcze wspomnieć, że również kombi otrzymało ruchomy spojler z tyłu - ukryto go w dużej lotce nad tylną szybą. Może ustawić się on w trzech pozycjach, zwiększając docisk tylnej osi o 50 kg.

Porsche Panamera Sport Turismo pojawi się na rynku 7 października, ale już teraz można składać zamówienia na ten model. Do wyboru są wersje Panamera 4 (330 KM, 448 330 zł), Panamera 4 E-Hybrid (462 KM, 512 930 zł), Panamera 4S (440 KM, 558 530 zł), Panamera 4S Diesel (422 KM, 578 450 zł) oraz Panamera Turbo (550 KM, 774 100 zł).

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy