Porsche Panamera Sport Turismo - kolejne tabu przełamane
Stało się to, co od pewnego już czasu było zapowiadane - gamę modeli Porsche uzupełniła Panamera w wersji kombi.
Porsche Panamera Sport Turismo do końca przednich drzwi jest identyczne z wersją liftback, podobnie jak niezmienione są tylne światła oraz zderzak. Zupełnie inaczej poprowadzona jest natomiast linia dachu, która opada bardzo łagodnie, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu, mogą liczyć na więcej miejsca nad głowami.
Auto jest przy okazji bardziej praktyczne - bagażnik zwiększył się do 520 l (+20 l), a po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji mamy 1390 l. Co więcej, oparcie samej kanapy dzielone jest w proporcji 40:20:40, dając wiele możliwości aranżacji.
Nowością jest także układ siedzeń, określony jako 4+1 - tylne fotele nadal przypominają te z przodu, ale między nimi, zamiast rozbudowanej konsoli, umieszczono przestrzeń, którą, bardzo awaryjnie, można wykorzystać do przewiezienia piątej osoby. Dostępna będzie też konfiguracja dwuosobowa, taka jak w Panamerze liftback.
Co ciekawe, Panamera Sport Turismo ma niemal identyczne wymiary, co jej mniej praktyczna odmiana - długość 5049 mm, szerokość 1937 mm, a rozstaw osi 2950 mm. Jest natomiast o 5 mm wyższa (1428 mm). Przy okazji warto jeszcze wspomnieć, że również kombi otrzymało ruchomy spojler z tyłu - ukryto go w dużej lotce nad tylną szybą. Może ustawić się on w trzech pozycjach, zwiększając docisk tylnej osi o 50 kg.
Porsche Panamera Sport Turismo pojawi się na rynku 7 października, ale już teraz można składać zamówienia na ten model. Do wyboru są wersje Panamera 4 (330 KM, 448 330 zł), Panamera 4 E-Hybrid (462 KM, 512 930 zł), Panamera 4S (440 KM, 558 530 zł), Panamera 4S Diesel (422 KM, 578 450 zł) oraz Panamera Turbo (550 KM, 774 100 zł).