Porsche Panamera po liftingu

W ramach modernizacji do oferty Panamery dołącza hybryda z możliwością ładowania z gniazdka oraz wariant z wydłużonym rozstawem osi.

Panamera z dłuższym rozstawem osi nie straciła wiele ze swych dynamicznych proporcji.
Panamera z dłuższym rozstawem osi nie straciła wiele ze swych dynamicznych proporcji.Porsche

Odnowiona Panamera zadebiutuje oficjalnie 21 kwietnia br., podczas salonu samochodowego w Szanghaju. Z zewnątrz zmieniło się niewiele - nowy jest przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, układ przednich reflektorów, diodowe tylne lampy oraz zderzak z nakładką sięgającą teraz tablicy rejestracyjnej.

Wersje 4S i Turbo dostępne będą teraz w wersji Executive, z wydłużonym o 15 cm rozstawem osi. Do ich seryjnego wyposażenia należy pneumatyczne zawieszenie.

Po liftingu limuzyna Porsche jest bardziej oszczędna. 4,8-litrowy, wolnossący silnik V8 pod maską odmian 4 i 4S zastępuje podwójnie turbodoładowana jednostka 3.0 V6 o mocy 420 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego (odpowiednio, o 20 KM i 20 Nm więcej niż dotychczas). Według producenta zużywa ona średnio 8,8 l/100 km, czyli o 18 proc. mniej niż V-ósemka.

Kolejna nowość to Panamera S E-Hybrid - pierwsza w klasie hybryda z możliwością ładowania z gniazdka. Tandem złożony z silnika spalinowego 3.0 V6 (320 KM) oraz elektrycznego (95 KM) generuje moc 415 KM, a siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Przy wykorzystaniu pełnego potencjału Panamera S E-Hybrid rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 5,5 s i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W trybie elektrycznym ta ostatnia została ograniczona do 135 km/h. Uwzględniając dystans pokonany dzięki energii zgromadzonej w nowych bateriach litowo-jonowych (do 36 km), średnie zużycie paliwa modelu wynosi jedynie 3,1 l/100 km.

W celu dodatkowego ograniczenia apetytu system start-stop we wszystkich wersjach Panamery wcześniej wyłącza silnik, a odmiany ze skrzyniami dwusprzęgłowymi PDK mają funkcję "żeglowania", odłączającą sprzęgło podczas jazdy ze stałą prędkością.

Porsche Panamera (2014)

Porsche Panamera po liftingu

Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera po liftinguPorsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche
Porsche Panamera (2014)Porsche

Lista seryjnego wyposażenia Panamery wzbogaciła się o elektrycznie unoszoną tylną klapę, a opcji - o LED-owe reflektory. Odświeżony model trafi na rynek w lipcu br. w cenie od 81 849 euro za 250-konnego diesla oraz 83 277 euro za 300-konną wersję V6. Na początku przyszłego roku jednostkę wysokoprężną zastąpi nowa, o mocy 300 KM.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas