Porsche Macan GTS wróciło po liftingu
Porsche uzupełnia gamę modelu Macan o nową, usportowioną, odmianę GTS. Model pozycjonowany między odmianami Turbo i S powrócił do cenników po dłuższej nieobecności.
Nowe Porsche Macan GTS ma pod maską podwójnie doładowany silnik 2,9 l V6 generujący 380 KM i 520 Nm. To o 20 KM i 20 Nm więcej niż w poprzedniku z 3-litrowym silnikiem. Porsche podkreśla, że dzięki umieszczeniu turbosprężarek pomiędzy głowicami - wewnątrz "litery" V - udało się maksymalnie skrócić kanały dolotowe i uzyskać natychmiastową reakcję na gaz. Sam maksymalny moment obrotowy oferowany jest w szerokim zakresie od 1750 do 5000 obr./min.
W układzie przeniesienia napędu pracuje, dostosowana do wzmocnionego silnika, dwusprzęgłowa przekładnia PDK, auto może się tez pochwalić zmodyfikowanym układem wydechowym. Osiągi? W połączeniu z opcjonalnym pakietem Chrono nowe Porsche Macan GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,7 s i osiąga prędkość maksymalną 261 km/h. Bez dodatkowego pakietu auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s (poprzednik był o 0,1 s wolniejszy).
Prześwit oferowanego standardowo zawieszenia PASM (Porsche Active Suspension Management) obniżono o 15 mm. Opcjonalnie można się zdecydować na adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem mniejszym o 10 mm w stosunku do modelu bazowego.
Samochód standardowo porusza się na 20-calowych, lakierowanych na czarno, obręczach kół skrywających potężne tarcze hamulcowe (360x36 mm z przodu i 330x22 mm z tyłu).
Z zewnątrz samochód wyróżnia się ponadto standardowym pakietem Sport Design z charakterystycznymi czarnymi elementami. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus.
W kabinie znajdziemy wykończone alcantarą fotele, podłokietniki oraz elementy paneli drzwi. Standard to również: wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także - zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS - sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją. Lista opcji obejmuje m.in.: adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.
Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać w salonach. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 000 zł.