Porsche 911 Carrera T - dla "purystów"
Skromniejsze wyposażenie, niezauważalnie niższa masa i bazowy silnik - oto Porsche 911 dla osób ceniących sobie prostotę.
W gamie Porsche znajdziemy kilka wersji 911, które przygotowano z myślą o osobach, którym zależy głównie na mocnych wrażeniach z jazdy. Takich, niezakłócanych zbędnymi luksusami. Teraz dołączyła do niej kolejna, ale trudno mówić o niej, że jest w jakimkolwiek stopniu "ekstremalna".
911 Carrera T (oznaczenie pochodzi od "Touring") bazuje na zwykłej Carrerze, napędzanej 3-litrowym, doładowanym boxerem, rozwijającym 370 KM. Moc w nowej odmianie nie uległa zmianie, za to skrócono przełożenia ręcznej skrzyni biegów (PDK pozostała bez zmian).
Inżynierowie Porsche skupili się w przypadku tej wersji na obniżeniu masy własnej. Tylne szyby wykonano z włókna szklanego, ograniczono ilość materiałów wygłuszeniowych, zrezygnowano z klamek (zastąpiły je paski) oraz z tylnej kanapy, a na życzenie z auta zniknie także radio z ekranem dotykowym. Wszystkie te zmiany pozwoliły obniżyć masę własną do 1425 kg, czyli o... 20 kg.
W efekcie 911 Carrera T przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s, a więc o 0,1 s szybciej, niż zwykła odmiana. W przypadku skrzyni PDK trwa to 4,2 s, a więc bez zmian. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h.
Auto standardowo wyposażone jest w obniżone o 20 mm zawieszenie z regulacją twardości oraz mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału. Za dopłatą możemy wyposażyć je również w tylną oś skrętną. 911 Carrera T otrzymała także zmieniony przedni spojler, inne lusterka, 20-calowe felgi i sportowy układ wydechowy.
Nową odmianę 911 można już zamawiać w polskich salonach. Jej cena zaczyna się od 536 115 zł.