Porsche 718 Cayman i Boxster GTS - uturbione
Zmodernizowany Cayman i Boxster doczekały się, najostrzejszej w gamie, wersji GTS. Niestety, podobnie jak słabsze odmiany, wykorzystano tu doładowany, 4-cylindrowy silnik.
Porsche 718 Cayman i Boxster GTS korzystają z tego samego silnika, co wersja S - 2,5-litrowego, 4-cylindrowego boxera z turbodoładowaniem. Zamiast 350 KM i 420 Nm, oferuje on teraz 365 KM i 430 Nm.
Zmiana ta nie jest znacząca i pozwoliła na skrócenie czasu potrzebnego na sprint do 100 km/h o 0,1 s i wynosi on obecnie 4,1 s (ze skrzynią PDK). Prędkość maksymalna to 290 km/h (+ 5 km/h). Nieco korzystniej wypada porównanie z wolnossącymi wersjami GTS sprzed liftingu, które miały 330 KM (Boxster) lub 340 KM (Cayman).
W przypadku tej odmiany ważniejsze jednak od mocy, jest lepsze prowadzenie. Cayman i Boxster GTS oferują seryjnie obniżone o 10 mm zawieszenie z możliwością regulacji twardości, a także blokadę tylnego dyferencjału z systemem torque vectoring, indywidualnie rozdzielającym moc między kołami. Bez dopłaty otrzymamy również pakiet Sport Chrono pozwalającym wybrać tryby jazdy oraz oferującym charakterystyczny stoper pośrodku deski rozdzielczej i sportowy wydech.
Wizualnie Cayman i Boxster GTS wyróżniają się przyciemnionymi reflektorami, nowym przednim zderzakiem, czarnym dyfuzoren oraz 20-calowymi alufelgami. W kabinie natomiast pojawiła się tapicerka z czarnej skóry i alcantary, urozmaicona czerwonymi przeszyciami.
Porsche 718 Cayman GTS zostało wycenione w Polsce na 384 100 zł, a Boxster GTS kosztuje 380 860 zł.