Peugeot Rifter - nowa nazwa, nowa jakość?

Wraz z premierą nowego Citroena Berlingo, nie mogło zabraknąć kolejnej odsłony bliźniaczego Peugeota. Tyle tylko, że nie nazywa się on już Partner.

Peugeot Rifter
Peugeot RifterPeugeot

Trudno powiedzieć dlaczego Peugeot zdecydował się na rezygnację z nazwy Partner, która w ciągu 22 lat bytności modelu na rynku, stała się dość rozpoznawalna. Teraz jednak przyszedł czas na Riftera, który podobnie jak Berlingo, a także Opel Combo, bazują na modularnej płycie podłogowej EMP2. Tak jak i w przypadku bliźniaczych modeli, dostępny on będzie w wersji standardowej (4,4 m długości) oraz przedłużonej (4,75 m) i w konfiguracji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń.

Peugeot Rifter

Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot
Peugeot RifterPeugeot

Wizualnie Rifter odróżnia się zauważalnie od Berlingo oraz Combo, szczególnie kiedy spojrzymy na pas przedni. Co ciekawe, auto dostępne będzie między innymi w wersji GT Line, wyróżniającej się sportowymi akcentami.

Największe zaskoczenie czeka nas jednak w środku, ponieważ Peugeot zdecydował się na zastosowanie koncepcji i-Cocpit, znanej z pozostałych modeli. Mamy więc zegary umieszczone na podszybiu oraz malutką kierownicę, ponad którą spoglądamy na wskaźniki. Pozostałe elementy, jak szeroki i wysoko poprowadzony tunel środkowy i wolnostojący ekran systemu multimedialnego, są takie same jak w bliźniaczych konstrukcjach.

Peugeot RifterPeugeot

Taka sama jest również gama silnikowa Riftera, obejmująca 3-cylindrowe doładowane "benzyniaki" 1.2 PureTech o mocach 110 i 130 KM oraz diesla 1.5 BlueHDi, generującego 75, 110 i 130 KM.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas