Peugeot 508 HYBRID - niebawem na rynku
Francuzi pochwalili się, że modele 508 HYBRID i 508 SW HYBRID przeszły już wszystkie testy homologacyjne WLTP i wkrótce pojawią się w cennikach.
Oba nowe modele to hybrydy typu plug-in. Źródłem napędu jest benzynowy, doładowany, silnik 1.6 Pure Tech o mocy 180 KM wspomagany elektrycznym motorem trakcyjnym generującym równe 110 KM. Systemowa moc układu napędowego to 225 KM.
Francuzi nie chwalą się osiągami. Wiemy jednak, że - dzięki architekturze EMP2 - która od samego początku uwzględniała budowę pojazdów hybrydowych - oba modele mają identyczna pojemność bagażnika, jak ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. W sedanie jest to 487 l, a w SW 530 l. Można się jednak spodziewać, że z uwagi na baterie akumulatorów samochody mają mniejsze możliwości przewozowe (ładowność).
Same akumulatory umieszczono pod siedziskiem tylnej kanapy. Ich pojemność to 11,8 kWh. To wystarcza, by w trybie elektrycznym sedan mógł pokonać na jednym ładowaniu do 54 km. Zasięg cięższego Peugeota 508 SW HYBRID to wg testów WLTP 52 km. Pełne ładowanie baterii przy użyciu opcjonalnej, domowej, ładowarki ściennej (7,4 kWh, 32 A) zajmować ma poniżej 1 godziny i 45 minut.
Wiadomo już, że hybrydowe odmiany Peugeota 508 oferowane będą w trzech wersjach wyposażeniowych: Allure, GT Line i topowej - GT. W tej ostatniej w kabinie znajdziemy m.in. wykonane z alcantary tapicerki. Na wybranych rynkach pojawi się również pośrednia wersja wyposażeniowa Allure Businnes.