Oto najbardziej aerodynamiczny samochód świata. Zdziwiony?

W niespełna pół roku od zaprezentowania hatchbacka Mercedes szykuje się do wprowadzenia na rynek czwartej generacji klasy A z trójbryłowym nadwoziem. Nowe wcielenie kompaktowego modelu ze Stuttgartu trafić ma do salonów przed końcem roku.

Już w kwietniu, na salonie w Szanghaju, zaprezentowano sedana klasy A w odmianie skonstruowanej z myślą o chińskich nabywcach. Zgodnie z panującą w Kraju Środka modą auto otrzymało zwiększony o 60 mm (do 2789 mm) rozstaw osi.

W przeciwieństwie do chińskiego kuzyna, europejska klasa A w wersji sedan bazować będzie na identycznej z hatchbackiem płycie podłogowej. Oznacza to, że poszczególne osie będą od siebie oddalone o dokładnie 2729 mm.

Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy zaprezentował właśnie zdjęcia nowej, europejskiej, klasy A w wersji sedan wykonane w tunelu aerodynamicznym. Niemieccy inżynierowie chwalą się, że samochód odznaczać się będzie najmniejszym oporem aerodynamicznym wśród wszystkich produkcyjnych samochodów osobowych na świecie! Stawiająca opór powietrzu, czołowa, powierzchnia modelu wynosić ma 2,19 m2. Niemcy deklarują, że współczynnik oporu aerodynamicznego Cd klasy A w wersji sedan wynosić będzie zaledwie 0,22. Nowa klasa A w wersji hatchback pochwalić się może wynikiem Cd = 0,25.

Reklama

W osiągnięciu rekordowego rezultatu pomogło modelowanie komputerowe i - typowo niemieckie - przywiązywanie uwagi do najdrobniejszych szczegółów (jak np. kwestia uszczelnienia szpar wokół reflektorów). Nadwozie zyskało m.in. specjalnie "rzeźbione" kształty nadkoli (przednie i tylne) optymalizujące przepływ powietrza we wnękach kół.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy