Opel Astra teraz z adaptacyjnym tempomatem

Opel wprowadza najnowszy adaptacyjny tempomat do Astray hatchback i Sports Tourer z sześciostopniową automatyczną przekładnią. Tempomat działający w oparciu o radar i przednią kamerę samochodu.

W celu zlokalizowania poprzedzającego pojazdu poruszającego się tym samym pasem ruchu, adaptacyjny tempomat najnowszej generacji zamontowany w Oplu Astrze wykorzystuje nie tylko tradycyjny radar, lecz także przednią kamerę. System działa w zakresie od 30 do 180 km/h.

Adaptacyjny tempomat Astry jest w stanie zatrzymać auto przed poprzedzającym pojazdem, a także wspomóc jazdę np. w korku. Po całkowitym zatrzymaniu Astra w ciągu trzech sekund może automatycznie ruszyć za znajdującym się z przodu pojazdem. Alternatywnie kierowca może wznowić jazdę poprzez naciśnięcie przełącznika "SET-/RES+" albo pedału gazu, gdy pojazd przed nim rusza z miejsca. Jeśli poprzedzający pojazd rozpoczyna jazdę, a kierowca Astry nie reaguje, ACC emituje sygnał wizualny i akustyczny przypominający o wznowieniu podróży. Po ruszeniu z miejsca system zacznie podążać za poprzedzającym pojazdem aż do osiągnięcia wybranej prędkości.

Reklama

"Uważamy, że prowadzenie pojazdu sprawia przyjemność wtedy, gdy nie jest ani zbyt nużące, ani zbyt wymagające" — mówi wiceprezes ds. inżynierii samochodów Opel, William F. Bertagni. "Technologia adaptacyjnego tempomatu najnowszej generacji zastosowana w Astrze odzwierciedla naszą filozofię: przejmuje na siebie uciążliwe aspekty długich podróży i jazdy w korkach, przez co pomaga kierowcy zachować rześkość i koncentrację".

Kierowca obsługuje ACC za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy. Do wyboru są trzy tryby: mały, średni i duży odstęp od poprzedzającego pojazdu. Przełącznik "SET-/RES+" służy do nastawienia prędkości jazdy. Ikony znajdujące się na panelu instrumentów informują kierowcę o wybranej prędkości, odległości i o ewentualnym wykryciu poprzedzającego pojazdu.

Adaptacyjny tempomat jest dostępny jako opcja dla pięciodrzwiowej Astry hatchback i dla Astry Sports Tourer wyposażonych w skrzynie automatyczne i silniki 1.4 T (150 KM), 2.0 T (200 KM) oraz diesla 1.6 CDTI (136 KM).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy