Nowy Peugeot 308 - mniejszy i lżejszy

Podczas jesiennych targów we Frankfurcie Peugeot zaprezentuje nową generację kompaktowej "308". Dzięki zastosowaniu modułowej platformy EMP2 model będzie aż o 140 kg lżejszy od poprzednika.

Peugeot 308 (2014)
Peugeot 308 (2014)Peugeot

Nowy Peugeot 308 nawiązuje wyglądem do modeli 208 i 2008 - stonowane przetłoczenia oraz charakterystyczny wlot powietrza uzupełniają lampy o kształcie nawiązującym do lwiego pazura (podobnie jak w Seacie Leonie, opcjonalnie oferowane w wersji w pełni LED-owej). Także wnętrze z umieszczonym "piętro wyżej" panelem zegarów i 9,7-calowym ekranem systemu multimedialnego przypomina to z mniejszego 208. W wyposażeniu nie zabraknie ekranu typu head-up, pokazującego aktualną prędkość samochodu na szybce z tworzywa sztucznego na wysokości wzroku kierowcy.

Nowy Peugeot 308 mierzy 425 cm długości i 146 cm wysokości (poprzednik: 428 i 150 cm), a jego bagażnik mieści rekordowe w segmencie 470 l (poprzednik: 348 l).

Peugeot 308 (2014)

Nowy Peugeot 308 - mniejszy i lżejszy (czytaj artykuł)

Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot
Peugeot 308Peugeot

Dzięki zastosowaniu modułowej platformy EMP2 "308" będzie aż o 140 kg lżejsza od poprzednika. Według Francuzów ma być również rekordowo oszczędna - najmniej paliwożerna wersja ma średnio zużywać 3,2 l/100 km.

Premiera nowego Peugeota 308 odbędzie się podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.

msob

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas