Nowy Opel Movano
Opel zaprezentował właśnie kolejną odsłonę swojego dużego dostawczaka.
Nowy Movano wyróżnia się wyrazistym przodem. Pośrodku nowego, dużego i głęboko osadzonego grilla widnieje logo Opla z charakterystyczną błyskawicą. Listwy z motywem skrzydła łączą logo z diodowymi światłami do jazdy dziennej, zintegrowanymi z przednimi reflektorami. W kokpicie znajdziemy 22 schowki, kieszenie i przegródki. Duże ułatwienie stanowi przemyślana konstrukcja schowków, takich jak 10,5‑litrowa szuflada FlexTray w desce rozdzielczej. Fotel kierowcy zawieszony na pneumatycznych amortyzatorach zapewnia komfort podróżowania.
Podobnie jak poprzednio, nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych. Fabryczna oferta nadwozi i zabudów obejmuje aż 150 wariantów. W zależności od wersji Movano może przewozić nawet pięć europalet. Dzięki nowym uchwytom na ściankach bocznych i oświetleniu LED przedział ładunkowy jest jeszcze bardziej funkcjonalny.
Liczne systemy wspomagające kierowcę są dostępne po raz pierwszy w Movano. Jest to między innymi system ostrzegający przed obecnością pojazdów w martwym polu oraz tylna kamera. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych. Obraz z kamery jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie. Po włączeniu wstecznego biegu widok z kamery "Rear Vision" jest zastępowany obrazem ze zwykłej kamery cofania. Nowy system kamer będzie dostępny wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania w pakiecie "Easy Park & Sight".
Dostępny jest też system ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, nawet takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiedniej strony pojazdu. Kontrolka zaczyna migać, jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz po tej stronie.
System ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu uaktywnia się przy prędkości powyżej 30 km/h. Wykrycie niezamierzonego przemieszczania się na sąsiedni pas ruchu jest sygnalizowane alarmem akustycznym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej w zestawie wskaźników. Przednie i tylne czujniki parkowania ułatwiają ten manewr. Przy prędkości nieprzekraczającej 12 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają przeszkody przed i za pojazdem, a system ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i kontrolką w zestawie wskaźników. W samochodach z systemem multimedialnym obraz zza pojazdu jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie.
Kolejnym ważnym systemem w nowym Movano jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. Duże pojazdy dostawcze i furgony są podatne na podmuchy bocznego wiatru, zwłaszcza na mostach. W takich warunkach stanowiący wyposażenie standardowe asystent jazdy przy bocznym wietrze pomaga utrzymać panowanie nad pojazdem, aktywując ESP (kierowca jest o tym informowany ikoną wiatru na wyświetlaczu informacyjnym). Standardowe wyposażenie nowego Movano obejmuje także automatyczne wycieraczki przedniej szyby i asystenta świateł drogowych.
Movano jest dostępny w ponad 150 fabrycznych wersjach — od furgonów poprzez kabiny z podwoziem i platformą po wersje osobowe, skrzynie ładunkowe, wywrotki i zabudowy kontenerowe. Przestrzeń ładunkowa Movano w wersji furgon może mieć maksymalnie 4,38 m długości, 2,14 m wysokości oraz kubaturę do 17 m3. W zależności od wersji modelu dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 4,5 tony przy maksymalnej ładowności 2,4 tony. Movano świetnie sprawdza się także jako samochód holujący dzięki uciągowi do 3,5 tony.