Nowy Opel Movano

Opel zaprezentował właśnie kolejną odsłonę swojego dużego dostawczaka.

Nowy Movano wyróżnia się wyrazistym przodem. Pośrodku nowego, dużego i głęboko osadzonego grilla widnieje logo Opla z charakterystyczną błyskawicą. Listwy z motywem skrzydła łączą logo z diodowymi światłami do jazdy dziennej, zintegrowanymi z przednimi reflektorami. W kokpicie znajdziemy 22 schowki, kieszenie i przegródki. Duże ułatwienie stanowi przemyślana konstrukcja schowków, takich jak 10,5‑litrowa szuflada FlexTray w desce rozdzielczej. Fotel kierowcy zawieszony na pneumatycznych amortyzatorach zapewnia komfort podróżowania.

Podobnie jak poprzednio, nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych. Fabryczna oferta nadwozi i zabudów obejmuje aż 150 wariantów. W zależności od wersji Movano może przewozić nawet pięć europalet. Dzięki nowym uchwytom na ściankach bocznych i oświetleniu LED przedział ładunkowy jest jeszcze bardziej funkcjonalny.

Reklama

Liczne systemy wspomagające kierowcę są dostępne po raz pierwszy w Movano. Jest to między innymi system ostrzegający przed obecnością pojazdów w martwym polu oraz tylna kamera. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych. Obraz z kamery jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie. Po włączeniu wstecznego biegu widok z kamery "Rear Vision" jest zastępowany obrazem ze zwykłej kamery cofania. Nowy system kamer będzie dostępny wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania w pakiecie "Easy Park & Sight".

Dostępny jest też system ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, nawet takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiedniej strony pojazdu. Kontrolka zaczyna migać, jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz po tej stronie.

System ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu uaktywnia się przy prędkości powyżej 30 km/h. Wykrycie niezamierzonego przemieszczania się na sąsiedni pas ruchu jest sygnalizowane alarmem akustycznym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej w zestawie wskaźników. Przednie i tylne czujniki parkowania ułatwiają ten manewr. Przy prędkości nieprzekraczającej 12 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają przeszkody przed i za pojazdem, a system ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i kontrolką w zestawie wskaźników. W samochodach z systemem multimedialnym obraz zza pojazdu jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie.

Kolejnym ważnym systemem w nowym Movano jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. Duże pojazdy dostawcze i furgony są podatne na podmuchy bocznego wiatru, zwłaszcza na mostach. W takich warunkach stanowiący wyposażenie standardowe asystent jazdy przy bocznym wietrze pomaga utrzymać panowanie nad pojazdem, aktywując ESP (kierowca jest o tym informowany ikoną wiatru na wyświetlaczu informacyjnym). Standardowe wyposażenie nowego Movano obejmuje także automatyczne wycieraczki przedniej szyby i asystenta świateł drogowych.

Movano jest dostępny w ponad 150 fabrycznych wersjach — od furgonów poprzez kabiny z podwoziem i platformą po wersje osobowe, skrzynie ładunkowe, wywrotki i zabudowy kontenerowe. Przestrzeń ładunkowa Movano w wersji furgon może mieć maksymalnie 4,38 m długości, 2,14 m wysokości oraz kubaturę do 17 m3. W zależności od wersji modelu dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 4,5 tony przy maksymalnej ładowności 2,4 tony. Movano świetnie sprawdza się także jako samochód holujący dzięki uciągowi do 3,5 tony.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy