Nowy Opel Corsa z matrycowym oświetleniem

​W tym roku na rynku zadebiutuje szósta generacja Opla Corsy. Od premiery pierwszej generacji w 1982 roku sprzedano już ponad 13,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Następna generacja wprowadzi wyjątkową technologię oświetlenia do segmentu małych samochodów - matrycowe reflektory IntelliLux LED.

Nowo opracowana Corsa po raz pierwszy będzie wyposażona w adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni diodowe reflektory. Po wprowadzeniu w klasie kompaktowej (w obecnej Astrze), reflektory matrycowe (spotykane zazwyczaj tylko w droższych samochodach klasy premium) pojawią się po raz pierwszy także w masowym segmencie B.

W Europie 20 procent nabywców Astry i 60 procent klientów wybierających Insignię decyduje się na reflektory IntelliLux LED. Tym samym na europejskim rynku sprzedawanych jest około 90 000 samochodów marki Opel wyposażonych w matrycowe oświetlenie. Nieoślepiające reflektory automatycznie i przez cały czas dostosowują wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Fragment wiązki światła padającej na pojazdy nadjeżdżające z przeciwka lub poprzedzające jest po prostu wygaszany, a cała reszta obszaru w zasięgu reflektorów pozostaje oświetlona. Efekt oślepiania jest ograniczony do minimum, a kierowcy mają zapewnioną optymalną widoczność — wkrótce będzie to możliwe także w przypadku użytkowników Opla Corsy nowej generacji.

Reklama

Już w pierwszej połowie 2019 roku Opel rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz Grandlanda X z napędem hybrydowym i funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego. "Opel się elektryfikuje!" — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. "Taką deklarację ogłosiliśmy w listopadzie 2017 roku przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy".

W szczególności nowa Corsa ma pozytywnie wpłynąć na sprzedaż Opla w bieżącym roku. Model, którego pierwsza generacja debiutowała na rynku 37 lat temu, po raz pierwszy będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: "Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas".


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy