Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso - najbardziej stylowy minivan w klasie - stracił na wadze, ale zyskał na przestronności. Do jego budowy posłużyła nowa, modułowa platforma EMP2.

Podobnie jak w poprzedniku, C4 Picasso imponuje powierzchnią szyb - 5,3 m kw.
Podobnie jak w poprzedniku, C4 Picasso imponuje powierzchnią szyb - 5,3 m kw.Citroen

Zapowiedzią nowej generacji C4 Picasso był prototyp Technospace, zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie. Dzisiaj Francuzi prezentują produkcyjną wersję modelu.

Auto zbudowano w oparciu o nową platformę modułową koncernu PSA (Peugeot-Citroen) o nazwie EMP2. Podobnie jak w przypadku volkswagenowskiej MQB, pozwala ona tworzyć różnej wielkości modele z wykorzystaniem tych samych "klocków".

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso - nadwozie

Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen

Nadwozie C4 Picasso mierzy 443 cm długości, 183 cm szerokości i 161 cm wysokości. Jest więc o 4 cm krótsze i o 5 cm niższe niż w poprzedniku (szerokość bez zmian). Nie oznacza to jednak wyrzeczeń w kwestii przestronności - dzięki zastosowaniu nowej platformy rozstaw osi wzrósł z 272,8 do 278,5 cm. Inżynierowie skrócili przedni zwis o 7 cm, obniżyli mocowanie silnika o 4-5 cm i podłogę w kabinie o 2 cm, a do tego poszerzyli rozstaw kół (przednich o 8,2 cm, tylnych o 3,1 cm).

Co więcej, wykorzystanie wysokowytrzymałej stali do budowy EMP2 pozwoliło znacznie obniżyć masę auta. W tym samym celu maskę wykonano z aluminium, a tylną klapę - z kompozytów. Łącznie, waga nowego C4 Picasso spadła aż o 140 kg.

Eleganckie linie Citroena kryją 5-osobowe wnętrze z mnóstwem schowków, 537-litrowym bagażnikiem i deską rozdzielczą z centralnie umieszczonym, 12-calowym ekranem zamiast tradycyjnych wskaźników. Piętro niżej zamontowano kolejny wyświetlacz, tym razem o przekątnej 7 cali, odpowiedzialny za sterowanie klimatyzacją, nawigacją i nagłośnieniem.

Deska rozdzielcza C4 Picasso. W wersji ze skrzynią zautomatyzowaną drążek zainstalowano przy kolumnie kierownicy.Citroen

Lista wyposażenia francuskiego minivana będzie obejmować system 4 kamer ułatwiających parkowanie, aktywny tempomat (działający od 25 km/h) oraz układy monitorujące utrzymywanie pasa ruchu i "martwe pole".

W kabinie nie zabrakło funkcjonalnych dodatków. Po złożeniu oparcia przedniego prawego fotela mieszczą się tu przedmioty o długości sięgającej 2,5 m, a po przesunięciu tylnej kanapy do przodu pojemność bagażnika rośnie z 537 do 630 l (w poprzedniku: 500 l). Citroen podkreśla, że każde z siedzeń w drugim rzędzie przesuwa się osobno, a przestrzeń na wysokości kolan jest największa w segmencie. Pasażerowie mają do dyspozycji m.in. gniazdko 220V oraz LED-owe podświetlenie.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso - wnętrze

Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen
Citroen C4 PicassoCitroen

Dzięki aerodynamicznej stylizacji, niższej masie własnej oraz zmodernizowanym silnikom nowy model jest bardziej oszczędny od poprzednika - według Francuzów nawet o ponad 1 l/100 km. Jeśli wierzyć danym fabrycznym, najmniej łakoma na paliwo wersja 1.6 e-HDI w połączeniu z nową, 6-stopniową skrzynią zautomatyzowaną ETG ma średnio zużywać 3,8 l/100 km. W ofercie pojawi się także mocniejsza odmiana e-HDI o mocy 115 KM (średnio 4 l/100 km) oraz nowa jednostka BlueHDi z układem selektywnej redukcji katalitycznej SCR, spełniająca normę emisji spalin Euro 6.

Wszystkie silniki wysokoprężne będą standardowo współpracowały z systemem start-stop (poza HDi 90 z ręczną skrzynią) oraz 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi. W pierwszej połowie 2014 roku do oferty wybranych wersji dołączy klasyczny, 6-biegowy automat.

W ofercie znajda się też dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra: wolnossący VTi (120 KM) oraz turbodoładowany THP (155 KM).

Wykorzystanie nowej platformy EMP2 przekłada się również na lepsze właściwości jezdne C4 Picasso. Samochód ma niżej położony środek ciężkości i dodatkowe wytłumienie przedniej ramy pomocniczej oraz tylnego zawieszenia. Poruszanie się po nawierzchniach o kiepskiej przyczepności ma ułatwiać specjalne ustawienie kontroli trakcji, imitujące blokadę mechanizmu różnicowego.

Nowy Citroen C4 Picasso pojawi się na francuskim rynku w czerwcu br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas