Nissan X-Trail w wersji hybrydowej

Nissan wprowadza właśnie do sprzedaży model X-Trail Hybrid. Póki co tylko na rynku japońskim.

Pod maską Nissana X-Trail w odmianie hybrydowej znajdziemy 2-litrową jednostkę benzynową o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 207 Nm. Współpracuje z nią 41-konnym motor elektryczny, oferujący 160 Nm momentu obrotowego.

X-Trail Hybrid dostępny jest z napędem na przednie lub na wszystkie koła. W obu przypadkach moc przenoszona jest na nie za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni XTronic. Ciekawostką jest zastosowanie autorskiego systemu Nissana, nazwanego Intelligent Dual Clutch Control. Dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł, pozwala on na bezpośrednie dostarczanie mocy do skrzyni biegów, bez konieczności stosowania na przykład konwertera momentu obrotowego. Możliwe jest też wykorzystanie jednego silnika elektrycznego, zarówno w roli źródła napędu, jak i generatora produkującego elektryczność podczas hamowania.

Reklama

Energia ta magazynowana jest w bateriach ukrytych pod podłogą bagażnika. Ich obecność sprawiła, że pojemność kufra zmniejszyła się z 550 litrów do nieco ponad 400 litrów.

Działanie systemu hybrydowego można obserwować na ekranie standardowego systemu nawigacji. Nissan obiecuje, że hybrydowy X-Trail zużywa średnio 4,8 l/100 km.

Producent nie informuje póki czy i kiedy planuje prowadzić wersję Hybrid na inne, niż japoński, rynki. W Polsce auto dostępne jest tylko w jednej odmianie - 1.6 dCi 130 KM.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy