Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4-i Tekna - test

<b>21 cm prześwitu i sprawny napęd 4x4 (z automatycznie dołączanym tyłem) pozwalają bez obaw korzystać z dróg gruntowych.</b>
<b>21 cm prześwitu i sprawny napęd 4x4 (z automatycznie dołączanym tyłem) pozwalają bez obaw korzystać z dróg gruntowych.</b>Motor
Kokpit jest elegancki i łatwy w obsłudze, ale z powodu przewagi czarnych tworzyw wykończeniowych prezentuje się dość ponuro. Niezbyt dużą kierownicę obszyto miękką, przyjemną w dotyku skórą.
Kokpit jest elegancki i łatwy w obsłudze, ale z powodu przewagi czarnych tworzyw wykończeniowych prezentuje się dość ponuro. Niezbyt dużą kierownicę obszyto miękką, przyjemną w dotyku skórą.Motor

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4-i Tekna

Tryb 2WD oznacza przedni napęd, AUTO uruchamia automatyczne dołączanie tylnej osi. Trzeci tryb blokuje napęd 4x4 przy niedużych prędkościach.
Tryb 2WD oznacza przedni napęd, AUTO uruchamia automatyczne dołączanie tylnej osi. Trzeci tryb blokuje napęd 4x4 przy niedużych prędkościach.Motor
Za to pod jego podłogą jest miejsce na roletę i – co zaskakujące w aucie z trzema rzędami siedzeń – koło zapasowe.
Za to pod jego podłogą jest miejsce na roletę i – co zaskakujące w aucie z trzema rzędami siedzeń – koło zapasowe.Motor
21 cm prześwitu i sprawny napęd 4x4 (z automatycznie dołączanym tyłem) pozwalają bez obaw korzystać z dróg gruntowych.
21 cm prześwitu i sprawny napęd 4x4 (z automatycznie dołączanym tyłem) pozwalają bez obaw korzystać z dróg gruntowych.Motor
Parkowanie tym pokaźnym SUV-em ułatwia system kamer 360º, stanowiący wraz z nawigacją wyposażenie seryjne wersji Tekna.
Parkowanie tym pokaźnym SUV-em ułatwia system kamer 360º, stanowiący wraz z nawigacją wyposażenie seryjne wersji Tekna.Motor
W trzecim rzędzie jest mniej miejsca niż na kanapie Fiata 500. W miarę wygodnie usiądą tu tylko niewysokie dzieci.
W trzecim rzędzie jest mniej miejsca niż na kanapie Fiata 500. W miarę wygodnie usiądą tu tylko niewysokie dzieci.Motor
Nie tylko z powodu ciasnoty, ale także skromnych rozmiarów siedzeń: oparcie podpiera tylko dolną część pleców, resztę – zagłówek.
Nie tylko z powodu ciasnoty, ale także skromnych rozmiarów siedzeń: oparcie podpiera tylko dolną część pleców, resztę – zagłówek.Motor
Szklany dach (seryjny w Tekna) ogranicza przestrzeń w kabinie. Kanapę można przesunąć o 20 cm w przód.
Szklany dach (seryjny w Tekna) ogranicza przestrzeń w kabinie. Kanapę można przesunąć o 20 cm w przód.Motor
W nowym X-Trailu siedzi się niżej niż dotąd. Dlatego jadący z przodu mają o 3 cm więcej miejsca nad głowami.
W nowym X-Trailu siedzi się niżej niż dotąd. Dlatego jadący z przodu mają o 3 cm więcej miejsca nad głowami.Motor
Silnik 1.6 dCi zabiera się do roboty dopiero przy 2000 obr./min. Okazuje się też stosunkowo głośny.
Silnik 1.6 dCi zabiera się do roboty dopiero przy 2000 obr./min. Okazuje się też stosunkowo głośny.Motor
Obsługę komputera pokładowego ułatwia kolorowy ekran. Na zdjęciu – możliwość wyboru barwy symbolu auta, które jest wyświetlane przy niektórych wskazaniach, np. kompasu.
Obsługę komputera pokładowego ułatwia kolorowy ekran. Na zdjęciu – możliwość wyboru barwy symbolu auta, które jest wyświetlane przy niektórych wskazaniach, np. kompasu.Motor
Kokpit jest elegancki i łatwy w obsłudze, ale z powodu przewagi czarnych tworzyw wykończeniowych prezentuje się dość ponuro. Niezbyt dużą kierownicę obszyto miękką, przyjemną w dotyku skórą.
Kokpit jest elegancki i łatwy w obsłudze, ale z powodu przewagi czarnych tworzyw wykończeniowych prezentuje się dość ponuro. Niezbyt dużą kierownicę obszyto miękką, przyjemną w dotyku skórą.Motor
W 7-osobowej konfiguracji bagażnik jest symboliczny.
W 7-osobowej konfiguracji bagażnik jest symboliczny.Motor
W wersji Tekna seryjne są 19-calowe koła.
W wersji Tekna seryjne są 19-calowe koła.Motor

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4-i Tekna - podsumowanie

  • atrakcyjny wygląd,
  • przestronna kabina,
  • możliwość dokupienia trzeciego rzędu siedzeń,
  • przesuwana kanapa,
  • dobra ergonomia
  • niezbyt pojemny bagażnik
  • zupełnie wystarczające osiągi,
  • nieduże zużycie paliwa
  • nie najlepsze wyciszenie,
  • trudności z rozpędzaniem załadowanego auta,
  • moc dostępna dopiero powyżej 2000 obr./min
  • niezły komfort jazdy,
  • pewne i stabilne zachowanie w zakrętach,
  • płynnie interweniujące ESP,
  • całkiem sprawny napęd 4x4
  • znaczne przechyły nadwozia zniechęcają do dynamicznej jazdy
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne,
  • obecność nowoczesnych systemów podnoszących bezpieczeństwo
  • wysoka cena zakupu,
  • napęd 4x4 tylko w topowych odmianach

Qashqai kontra X-Trail – różnice między obydwoma Nissanami

Qashqai kontra X-Trail – różnice między obydwoma Nissanami
Qashqai kontra X-Trail – różnice między obydwoma NissanamiMotor
Qashqai kontra X-Trail – różnice między obydwoma Nissanami
Qashqai kontra X-Trail – różnice między obydwoma NissanamiMotor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa

Dane techniczne: Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4-i Tekna

 
Nissan X-Trail
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
130 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
464/182/170 cm
Rozstaw osi
271 cm
Średnica zawracania
11,2 m
Masa/ładowność
1615/705 kg
Poj. bagażnika (7/5/2 os.)
135/445/1877 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
225/55 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s →
Elastyczność 60-100 km/h
7,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,5 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB →
Rzeczywista prędkość*
94 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,2/4,8/5,3
Teoretyczny zasięg
1130 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,6/6,0/6,8
Rzeczywisty zasięg
880 km
Cena wersji podstawowej**
132 900 zł
Cena
159 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem