Nissan 370Z 50th Anniversary Edition

W Nowym Jorku został zaprezentowany Nissan 370Z 50th Anniversary Edition z roku modelowego 2020, w charakterystycznych wyścigowych barwach. Samochód pokazano światu w tym samym mieście, w którym pół wieku temu odbyła się amerykańska premiera oryginalnego Datsuna 240Z.

Nadwozie 370Z 50th Anniversary Edition nawiązuje do barw oryginalnego wyścigowego BRE. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: białej z czerwonymi akcentami oraz srebrnej z czarnymi akcentami. Główne elementy stylistyczne BRE to dwa charakterystyczne pasy po bokach samochodu oraz kontrastujący kolor lakieru na pokrywach bagażnika i maski silnika, obudowach lusterek bocznych oraz słupkach A (czerwony w białych samochodach lub czarny w połączeniu ze srebrnym nadwoziem). Wąska linia z boku samochodu biegnie od reflektora do tylnej szyby i kończy się małym trójkątem inspirowanym słupkiem C Datsuna 240Z. Wersja jubileuszowa wyróżnia się także oznaczeniem 50th Anniversary na przednim błotniku, rocznicowym emblematem z tyłu i 19‑calowymi felgami z lekkiego stopu z czerwonymi akcentami.

Reklama

We wnętrzu pojawiła się obszyta alcantarąkierownica "50th Anniversary" z oznaczeniem położenia centralnego. Podgrzewane i elektrycznie regulowane w czterech kierunkach fotele są pokryte skórą i zamszem oraz mają regulację podparcia kręgów lędźwiowych. Ozdobiono je specjalnymi przeszyciami oraz grafiką i logo 50‑lecia wytłoczonym na oparciach. W całym wnętrzu rozmieszczono ciemne chromowane detale, takie jak specjalne nakładki na progi z logo Z. Tapicerka drzwi z syntetycznego zamszu jest zarezerwowana wyłącznie dla tej wersji modelu.

Sercem 370Z 50th Anniversary Edition jest silnik V6 Nissana o pojemności 3,7 litra. Jednostka rozwija 332 KM mocy i 366 Nm momentu obrotowego. Auto jest wyposażone w 6‑biegową przekładnię manualną z systemem SynchroRev Match odpowiednio synchronizującym prędkość obrotową silnika przy redukcji przełożenia. System automatycznie kontroluje i dostosowuje prędkość obrotową silnika przy zmianie biegów. 370Z 50th Anniversary Edition jest również dostępny z 7‑biegową skrzynią automatyczną z systemem Downshift Rev Matching, manetkami do zmiany biegów oraz adaptacyjnym sterowaniem zmianą przełożeń umożliwiającym szybkie (rzędu 0,5 sekundy) przełączanie biegów w trybie manualnym.

W jubileuszowej edycji modelu 370Z zastosowano specjalnie zestrojone dwuwahaczowe przednie zawieszenie z lekkimi wahaczami z kutego aluminium oraz sztywną ramą pomocniczą z lekkiego stopu, a także wydrążonym drążkiem stabilizującym. Niezależne wielowahaczowe zawieszenie tylne również jest sztywniejsze i lżejsze w porównaniu z konstrukcją stosowaną w poprzedniej odsłonie modelu. Tylna rama stanowi pojedynczą część, wykonaną bez zgrzewów. Amortyzatory o odpowiedniej charakterystyce podnoszą komfort jazdy przy obniżonym tarciu wewnętrznym. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ze sprzęgłem lepkościowym zapewnia optymalne przekazywanie siły napędowej na koła.

Samochód jest też wyposażony w hamulce z wentylowanymi tarczami przy wszystkich czterech kołach, z ABS, elektronicznym rozkładem siły hamowania i wspomaganiem hamowania awaryjnego. Z przodu zastosowano tarcze o średnicy 14 cali i czterotłokowe zaciski, a z tyłu — tarcze o średnicy 13,8 cala oraz dwutłokowe zaciski. Charakteryzujące się dużą przyczepnością opony Bridgestone Potenza S007 zamontowano na kutych felgach RAYS z lekkiego stopu, ze specjalnym wykończeniem.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy