Najszybszy Land Rover w historii

Range Rover zaprezentował oficjalnie model Sport SVR, napędzany 550-konnym silnikiem V8. Według Brytyjczyków to najszybszy SUV na Nurburgring - Północną Pętlę pokonuje w ciągu 8 minut i 14 sekund.

Range Rover Sport SVR rzuca rękawicę Mercedesowi ML 63 AMG oraz kolejnej generacji BMW X5/X6 M, na której debiut jeszcze czekamy. Model dysponuje mechanicznie doładowanym, 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączonym z 8-biegowym automatem. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 97 km/h trwa 4,5 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 260 km/h.

Sport SVR to pierwszy model Range Rovera z aktywnym wydechem - elektronicznie sterowane zawory zapewniają rasowe brzmienie podczas ostrzejszej jazdy bez dyskomfortu na dłuższych trasach, a także pierwszy z 22-calowymi obręczami i specjalnymi oponami 295/40, dostarczanymi przez firmę Continental. W standardzie model opuszcza fabrykę na 21-calowych felgach z ogumieniem 275/45. Poza tym Sport SVR wyróżnia się zestawem nowych zderzaków - przednim z szerokimi wlotami powietrza oraz tylnym, z masywnym dyfuzorem, a także zestawem kubełkowych foteli (również z tyłu).

Reklama

Range Rover podkreśla, że jego najbardziej sportowa maszyna to nadal wóz terenowy - choć jego aluminiowe zawieszenie z kolumnami pneumatycznymi zostało zmodyfikowane, to zachował funkcję regulacji prześwitu (głębokość brodzenia do 85 cm!), dwustopniową skrzynię rozdzielczą z opcjonalnym reduktorem oraz system Terrain Response, pozwalający dostosować pokładową elektronikę do warunków na drodze. Może pochwalić się rekordowym ugięciem kół (26 cm z przodu i 27,2 cm z tyłu) oraz artykulacją (54,6 cm). Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 3000 kg.

Range Rover Sprot SVR zadebiutuje oficjalnie w najbliższy weekend, podczas konkursu elegancji samochodów zabytkowych w kalifornijskim Pebble Beach.

msob

Range Rover Sport SDV6 HSE - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy