Mercedes-AMG GT 63 4-drzwiowe coupe zmodernizowany

Kiedy w zeszłym roku Mercedes zaprezentował model GT 4-drzwiowe coupe po modernizacji, natychmiast pojawiły się pytania - co z wersją V8? Wiedzieliśmy wtedy, że do gamy dołączy hybryda plug-in z taką jednostką, ale co z fanami bardziej klasycznej motoryzacji?

Rezygnacja z klasycznego V8 pod maską wydawała się prawdopodobna z uwagi na coraz ostrzejsze normy dotyczące emisji spalin i CO2. Pojawiły się obawy, że z tego powodu, widlastą "ósemkę" zobaczymy tylko jako część układu hybrydowego. Tak na szczęście się nie stało i Mercedes zaprezentował zmodernizowane wersje GT 63 oraz GT 63 S.

Od razu zaznaczmy, że zmian pod maską nie ma żadnych. Obie odmiany nadal napędzane są podwójnie doładowanym, 4-litrowym V8, generującym 585 KM i 800 Nm oraz 639 KM i 900 Nm. W pierwszym przypadku auto przyspiesza do 100 km/h w 3,4 s i może jechać 310 km/h, a w drugim czas skraca się do 3,2 s, a prędkość maksymalna rośnie do 315 km/h.

Reklama

Pewne zmiany wprowadzono natomiast w układzie jezdnym. Pneumatyczne zawieszenie ma teraz dwa ograniczające ciśnienie zawory, które pozwalają jeszcze precyzyjniej regulować siłę tłumienia, zależnie od panujących warunków i preferencji kierowcy. System bierze także pod uwagę wartości przyspieszenia i położenia kół, aby niezależnie sterować pracą zawieszenia przy każdym z nich.

Wizualnie zmian nie ma również zbyt wiele. Nieco inna jest jedynie dolna część zderzaka - z większymi wlotami powietrza i innymi poprzeczkami w nich. Mercedes wprowadził za to sporo nowych możliwości personalizacji samochodu, głównie za sprawą nowych lakierów i tapicerek z ekskluzywnej gamy Manufaktur.

Zmodernizowany Mercedes-AMG GT 63 4-drzwiowe coupe (oraz GT 63 S) pojawią się w salonach już w kwietniu.

Pomagajmy Ukrainie - ty też możesz pomóc

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes-AMG | Mercedes AMG GT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy