Maserati Ghibli i Quattroporte w wersji Trofeo
Pierwszym modelem z rodziny Trofeo było Levante, zaprezentowane w 2018 roku. Teraz przyszedł czas na Ghibli i Quattroporte w odsłonie Trofeo - najmocniejszej wersji, bo z silnikiem V8.
Wygląd Ghibli i Quattroporte Trofeo podkreślają elementy wzornictwa nawiązujące do wyścigów. Wloty powietrza, które znajdują się z przodu, z tyłu i na bokach, wykończone zostały włóknem węglowym o wysokim połysku. Dodatkowo te boczne otoczone są czerwoną obwódką i noszą nazwę Trofeo. Maska modelu Ghibli jest wyposażona w dwa dodatkowe otwory wentylacyjne, które odprowadzają ciepło, a jednocześnie zapewniają mocniejszy ryk. Oba sedany poruszają się na 21-calowych kołach.
Pod maską nowych modeli Trofeo znajduje się podwójnie doładowany 588-konny silnik V8 o pojemności 3,8 l, generujący 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 8-biegową przekładnią ZF, a całość trafia na tylną oś z samoblokującym się mechanizmem różnicowym. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,3 s w przypadku Ghibli oraz 4,5 s w przypadku Quattroporte. Oba modele mogą osiągnąć aż 326 km/h.
Maserati modele Trofeo
Wnętrze nowych Maserati obszyte jest skórą naturalną Pieno Fiore oraz wykończone wstawkami z włókna węglowego. Najważniejszą zmianą jednak jest nowy system informacyjno-rozrywkowy wyposażony w czterokrotnie mocniejszy procesor, dziesięciokrotnie lepszą rozdzielczość ekranu i dwukrotnie większą pojemność pamięci niż w poprzedniej wersji.
W sedanach Maserati nie zabrakło również trójkolorowego akcentu, czyli włoskiej flagi, która zdobi środkowy filar. Włoskie korzenie podczas premiery podkreśliły również kolory zewnętrzne trzech flagowych modeli Maserati: Quattroporte zostało odsłonięte w kolorze zielonym, Levante w białym, a Ghibli w czerwonym. Levante Trofeo, które zostało zaprezentowane światu w 2018 roku przeszło lifting tylnych świateł, a także zostało wyposażone w nowy system informacyjno-rozrywkowy oraz charakterystyczne elementy stylistyczne.