Marki premium na fali

BMW, Audi, Mercedes - kolejność wśród najpopularniejszych marek premium tuż przed końcem roku pozostaje bez zmian, podobnie jak wysokie wzrosty sprzedaży notowane przez każdą z nich. Przyszły rok może jednak przynieść zmiany na podium, Mercedes zdecydowanie nadrabia bowiem dystans do rywali - w listopadzie dostarczył więcej aut od Audi. Za sprawą Macana imponujące wzrosty osiąga także Porsche.

Wyniki sprzedaży BMW

  • świat
    styczeń-listopad 2014 r.: 1 633 722 (+9,0%)
    listopad 2014 r.: 158 953 (+6,2%)
  • Polska
    styczeń-listopad 2014 r.: 7114 (+22,4%)
    listopad 2014 r.: 564 (+0,2%)


Nadzieją na wzrosty są dla BMW "niedrogie" nowości: seria 2 Active Tourer oraz X4. Znacząco wzrosła popularność X5 (+34,7%, 131 425 szt. od początku roku), kosmetycznie - serii 3 (+2,8%, 432 064 szt.) oraz 5 (+2,5%, 340 423 szt.). Modele z rodziny i3 znalazły już blisko 15 tys. nabywców (i3: 13 849, i8: 1129).

Cała grupa BMW, wraz z markami Mini oraz Rolls-Royce, sprzedała od początku roku 1 902 622 samochody (+7,1%). Na uwagę zasługuje niewielki spadek sprzedaży Mini (-3,3%, 265 404 szt.). Sprzedaż obu marek rośnie zarówno w Europie (+4,8% od stycznia, 822 050 szt.), jak i Chinach (+17,2%, 415 209 szt.) oraz USA (+4,8%, 347 709 szt., z czego na BMW przypada 298 212 szt.).

Reklama

Wyniki sprzedaży Audi

  • świat
    styczeń-listopad 2014 r.: 1 591 100 (+10,1%)
    listopad 2014 r.: 146 250 (+10,8%)
  • Polska
    styczeń-listopad 2014 r.: 5988 (+19,5%)
    listopad 2014 r.: 481 (-6,2%)


Również Audi od początku roku notuje wzrosty na wszystkich kluczowych rynkach: w Europie (+4,3%, 713 900 szt.), w Chinach (+16,4%, 516 356 szt.) oraz w USA (+22,0%, 162 773 szt.).

Wyniki sprzedaży Mercedesa

  • świat
    styczeń-listopad 2014 r.: 1 486 839 (+12,4%)
    listopad 2014 r.: 150 742 (+13,0%)
  • Polska
    styczeń-listopad 2014 r.: 6701 (+20,3%)
    listopad 2014 r.: 622 (+33,2%)


Sprzedaż Mercedesów w Europie wzrosła od początku roku o 8,3%, do 655 955 szt., w Chinach - o 30%, do 252 819 szt. (producent dopiero nadrabia tam dystans do konkurencji), a w USA - o 6,0%, do 296 382 szt. Producent ze Stuttgartu ma powody do zadowolenia szczególnie ze względu na wysoką popularność nowej klasy C (w listopadzie jej sprzedaż wzrosła o 53,3%, do 38 095 szt.) oraz klasy S, która zbiera dwukrotnie więcej zamówień niż poprzedniczka.

Wyniki sprzedaży Porsche

  • świat
    styczeń-listopad 2014 r.: 160 205 (+14,9%)
    listopad 2014 r.: 17 743 (+25,4%)
  • Polska
    styczeń-listopad 2014 r.: 655 (+68,4%)
    listopad 2014 r.: 47 (+67,9%)


Wyniki sprzedaży Volvo

  • świat
    styczeń-listopad 2014 r.: 418 821 (+8,8%)
    listopad 2014 r.: 38 941 (+2,6%)
  • Polska
    styczeń-listopad 2014 r.: 5308 (+17,3%)
    listopad 2014 r.: 407 (+6,5%)


Motorem sprzedaży Volvo w dalszym ciągu pozostaje XC60 (122 564 egz. od począktu roku, +20,5). W Chinach rosnącą popularnością cieszą się przedłużane wersje S60 oraz S80. Obecnie to największy rynek Volvo na świecie (72 760 aut od początku roku, +33,6%); druga jest rodzima Szwecja (55 092 szt. od stycznia, +17,8%).

Światowa sprzedaż Jaguara i Land Rovera wzrosła od stycznia o 10%, do 346 679 aut (listopad: 30 611 szt., -2,0%). Na Jaguara przypada z tego 74 607 szt. (+7%).

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy