Limuzyna Kii w Europie?
Kia chce pilotażowo uruchomić w Europie sprzedaż limuzyny K7/Cadenza, plasującej się w ofercie powyżej Optimy.
Oferta Kii obejmuje też większą limuzynę K900, która niebawem pojawi się w sprzedaży w USA i mierzy w auta pokroju Audi A8 czy BMW serii 7.
Kia K7 (w USA - Cadenza) zastąpiła w 2009 roku znany z dyskusyjnej stylizacji model Opirus. Jej przednie koła napędzają benzynowe jednostki R4 i V6 o mocy od 200 do 294 KM, współpracujące z 6-biegowymi automatami.
Na rynku północnoamerykańskim model konkuruje z dużymi sedanami, m.in. Toyotą Avalon, Nissanem Maximą, Fordem Taurusem, Chevroletem Impalą, a także z bliźniaczym konstrukcyjnie Hyundaiem Azerą.
Auta te stanowią tańszą alternatywę dla limuzyn klasy premium - Audi A6, BMW serii 5, Lexusa GS czy Mercedesa klasy E.
Teraz Koreańczycy rozważają pilotażowe uruchomienie sprzedaży 1000 sztuk K7/Cadenzy na Starym Kontynencie. Miałaby na stałe zagościć w tutejszej ofercie Kii od 2016 roku, gdy pojawi się kolejna generacja modelu. Warto wspomnieć, że na podobny krok chce zdecydować się Hyundai wraz z nowym wydaniem Genesisa.
Kia Cadenza
Kia Cadenza
Jak myślicie, czy luksusowe samochody koreańskich producentów nawiążą w Europie konkurencyjną walkę z uznanymi modelami klasy premium? Czy pomogłoby im wprowadzenie odmian napędzanych jednostkami wysokoprężnymi?
msob