Limuzyna Kii w Europie?

Kia chce pilotażowo uruchomić w Europie sprzedaż limuzyny K7/Cadenza, plasującej się w ofercie powyżej Optimy.

Nadwozie Kii K7/Cadenzy mierzy 498,5 cm długości (dla porównania, BMW serii 5 - 490 cm).
Nadwozie Kii K7/Cadenzy mierzy 498,5 cm długości (dla porównania, BMW serii 5 - 490 cm).Kia
Oferta Kii obejmuje też większą limuzynę K900, która niebawem pojawi się w sprzedaży w USA i mierzy w auta pokroju Audi A8 czy BMW serii 7.

Kia K7 (w USA - Cadenza) zastąpiła w 2009 roku znany z dyskusyjnej stylizacji model Opirus. Jej przednie koła napędzają benzynowe jednostki R4 i V6 o mocy od 200 do 294 KM, współpracujące z 6-biegowymi automatami.

Na rynku północnoamerykańskim model konkuruje z dużymi sedanami, m.in. Toyotą Avalon, Nissanem Maximą, Fordem Taurusem, Chevroletem Impalą, a także z bliźniaczym konstrukcyjnie Hyundaiem Azerą.

Auta te stanowią tańszą alternatywę dla limuzyn klasy premium - Audi A6, BMW serii 5, Lexusa GS czy Mercedesa klasy E.

Teraz Koreańczycy rozważają pilotażowe uruchomienie sprzedaży 1000 sztuk K7/Cadenzy na Starym Kontynencie. Miałaby na stałe zagościć w tutejszej ofercie Kii od 2016 roku, gdy pojawi się kolejna generacja modelu. Warto wspomnieć, że na podobny krok chce zdecydować się Hyundai wraz z nowym wydaniem Genesisa.

Kia Cadenza

Kia Cadenza

Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia
Kia Cadenza (2014)Kia

Jak myślicie, czy luksusowe samochody koreańskich producentów nawiążą w Europie konkurencyjną walkę z uznanymi modelami klasy premium? Czy pomogłoby im wprowadzenie odmian napędzanych jednostkami wysokoprężnymi?

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas