Lexus UX, czyli najmniejszy SUV marki

Japończycy już od pewnego czasu zapowiadali, że mają w planach poszerzenie swojej oferty o miejskiego SUVa, który został nareszcie zaprezentowany w Genewie.

Lexus UX mierzy 4496 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1520 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi to 2640 mm. Nie jest więc znacznie mniejszy, od NXa (na długość o 135 mm), a do tego zaprojektowano go w podobny sposób, nie szczędząc, typowych dla Lexusa, ostrych kątów i krawędzi. Na szczęście otrzymał swój własny charakterystyczny wygląd - LEDy do jazdy dziennej zostały (ponownie) zintegrowane z głównymi reflektorami, zaś tylne połączone są czerwoną blendą.

Wnętrze również wykorzystuje elementy znane z innych Lexusów, takie jak wirtualne zegary z centralnym pierścieniem, charakterystyczne pokrętła na daszku nad nimi, a także (niestety) obsługę systemu multimedialnego za pomocą touchpada. Podczas konfigurowania klienci będą mieli do wyboru różne rodzaje skórzanych tapicerek (gładkie i pikowane), wykonanych zgodnie z tradycjami japońskich rzemieślników.

Reklama

Pod maską znajdziemy, jakżeby inaczej, hybrydowy układ napędowy. Wykorzystuje on 2-litrową, wolnossącą jednostkę oraz silnik elektryczny, a w wersji z napędem na cztery koła, drugiego "elektryka" przy tylnej osi. W obu przypadkach moc systemowa wynosi 178 KM, a przenoszona jest ona na koła za pośrednictwem przekładni e-CVT. Akumulator niklowo-wodorkowy umieszczono pod tylną kanapą, więc jego obecność nie wypływa na pojemność bagażnika.

Alternatywą będzie nowy, 2-litrowy silnik benzynowy, łączony z kolejną nowością - skrzynią Direct Shift-CVT, wyposażoną w dodatkową przekładnię zębatą, co ma pozwalać na szybszą reakcję, szczególnie podczas ruszania. Do przełączania się między skrzyniami służy mokre sprzęgło wielopłytkowe.

Lexus UX wyposażony będzie w najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+, obejmujących adaptacyjny tempomat, automatyczne sterowanie światłami drogowymi, odczytywanie znaków drogowych oraz ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy